Odkryto najmniejszą planetę poza Układem Słonecznym

Aktualności

IAR

Prześlij Drukuj
Europejscy astronomowie odkryli najmniejszą znaną planetę poza Układem Słonecznym. Planeta przypomina Ziemię - ma podobną wielkość i składa się głównie ze skał.
Planeta Corot-Exo-7b jest bardzo gorąca, temperatury przy powierzchni sięgają półtora tysiąca stopni. To za dużo, by mogło istnieć tam życie.

Planeta okrąża swą macierzystą gwiazdę, podobną do słońca, co 20 godzin. Astronomów najbardziej ekscytuje jej rozmiar; średnica planety jest bowiem niespełna dwa razy większa od ziemskiej.

Odróżnia ją to od ponad trzystu znanych planet pozasłonecznych, które są głównie gazowymi olbrzymami podobnymi do Jowisza.

Odkrycia dokonano dzięki orbitującemu teleskopowi Corot, który powstał we Francji. Zdaniem naukowców instrumenty astronomiczne są coraz lepsze, toteż w przyszłości będzie można zaobserwować znacznie więcej takich planet.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.