Menu Region

Egzamin gimnazjalny 2013. Język angielski, pytania i...

Egzamin gimnazjalny 2013. Język angielski, pytania i odpowiedzi. Rozwiąż próbne testy gimnazjalne

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

natablicy.pl

1Komentarz Prześlij Drukuj
Egzamin gimnazjalny 2013. Język angielski, pytania i odpowiedzi. Rozwiąż próbne testy gimnazjalne Egzamin gimnazjalny 2013. Język angielski, pytania i odpowiedzi. Rozwiąż próbne testy gimnazjalne
Rozwiąż test z języka angielskiego przygotowujący do egzaminów, które odbędą się w kwietniu.
Testy przygotowane zostały przez langloo.com

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - cz. I
26 luty 2013


Część podstawowa


1. Uzupełnij poniższe dialogi, wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

1.1.
X: ___________________
Y: At the moment, I don't have a job.


A. What are you doing?
B. What do you do?
C. What's your profession?

1.2.
X: I got promotion to senior manager!
Y: ___________________

A. Congratulations!
B. Don't worry.
C. I'll keep my fingers crossed.

1.3.
X: Tommy, why did you punch your little brother?
Y: ___________________

A. Oh, the pleasure is mine.
B. Oh, it's not big deal!
C. Sorry dad, I didn't mean to.

2. Przeczytaj poniższy tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 1-4. Zakreśl literę A, B lub C.

We do not require much 2.1. _______ you! All we ask for is being neat, smiling very often, communicating and being 2.2. _______ to other people. We are willing to hire people who have little or no experience. We would love to give you a 2.3. _______ to develop professionally! Do you want to try? As our employee, you will receive an insurance policy for your entire family. When it 2.4. _______ to the salary, you will be offered a contract of up to $ 20.000 a year. Naturally, if you prove to be an efficient worker, we can give you a raise!

2.1. A) at B) from C) on
2.2. A) helpful B) helpless C) helping
2.3. A) deal B) chance C) gift
2.4. A) comes B) goes C) asks

Część rozszerzona

1. Wysłuchaj dwukrotnie nagrania, umieszczonego na stronie http://goo.gl/O3SUw Zaznacz w tabeli znakiem X, które ze zdań są zgodne z treścią nagrania (T - True), a które nie (F - False).

1.1 In high school, John dreamed of becoming a newscaster.
1.2 John was 23 when he first worked in television.
1.3 When John got his promotion, he decided to quit this job.
1.4 Nowadays, John thinks working in television is fascinating.

2. Przeczytaj poniższy tekst. Do każdego akapitu dopasuj właściwy nagłówek (A-D). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Jeden nagłówek został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnego akapitu.

A. What is interaction?
B. Is there anything like the perfect interaction?
C. Who to interact with?
D. Is interaction really important?

How to interact with other people - that is the question. We ask ourselves about it all the time. How to do it? What should we do to succeed in human interaction? What is interaction? Is there anything like the perfect interaction? We will try to answer these questions in this article.

2.1. _______
When we think about the word 'interaction' itself, we will probably come to the conclusion that interaction means talking to people. And this is partly true. Interaction is talking to other people, but not only talking. This talking is to achieve a certain goal, for example to make someone interested in our point of view.

2.2. _______
No, there is no such thing. We are all imperfect and far from ideal. But there is definitely something we could call a good interaction. What is it? Basically, it is one that achieves its aim, for instance it successfully convinces someone that what we are saying is right and what they are saying is wrong.

2.3. _______
Obviously, there are no guidelines about which people you can freely talk to, and which you should avoid. After all, can you ignore someone just because you don't like the person? There might come a day when you could need something from this someone, and what would you do then? It's best to interact with most people, though there are ones with whom you will never interact, for various reasons. To conclude, we cannot survive without interaction and we have to admit it. If we do not
talk to people, if we don't communicate, how is the society supposed to function?

1 »
Reklama
1

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Aby komentować ten artykuł, musisz być zalogowany.

Zaloguj lub zarejestruj się

Hmmm

+82 / -57

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Pierre (gość)  •

Jak dla mnie to jest za trudne dla gimnazjum, przecież w tych szkołach nie uczą języków obcych tylko gramatyki, a jak można się nauczyć stosować zasady do słów których się nie zna..
Najpierw podstawa a później rzeźbienie..

odpowiedzi (0)

skomentuj
Reklama
Reklama