Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kibice Widzewa czekają na nowoczesny stadion

Bogusław Kukuć
Niedługo nie trzeba będzie odśnieżać krzesełek, bo wszystkie trybuny będą kryte
Niedługo nie trzeba będzie odśnieżać krzesełek, bo wszystkie trybuny będą kryte fot. Grzegorz Gałasiński
Z udziałem wiceprezydentów Łodzi: Włodzimierza Tomaszewskiego i Jarosława Wojcieszka odbyło się spotkanie komisji sportu i rekreacji Rady Miejskiej z działaczami Widzewa. Omówiono możliwości przyspieszenia modernizacji i rozbudowy stadionu przy al. Piłsudskiego, założenia projektu i zapisy umowne, które będą wymagały zatwierdzenia przez Radę Miasta.

Chodzi przede wszystkim o plany inwestycji - jej część sportową i komercyjną, wydłużenie okresu dzierżawy z 25 do 29 lat oraz kwestię opłat na rzecz miasta, związanych z użytkowaniem nieruchomości.

- Nie wyobrażam sobie, by Widzew najpierw wybudował centrum handlowe, a dopiero później modernizował stadion - mówi Witold Skrzydlewski, przewodniczący komisji. - Będziemy zabiegać o zapis z wymogiem wybudowania stadionu równocześnie albo wcześniej.

- Jesteśmy zadowoleni z przebiegu spotkania. Dyskusja była merytoryczna i co najważniejsze, udało się ustalić dalszy tok postępowania. Jesteśmy dobrej myśli. Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem, powinniśmy zakończyć inwestycję do końca 2012 roku - skomentował Marcin Animucki, prezes Widzewa, który z Robertem Pietryszynem reprezentował klub podczas wczorajszych rozmów.

Według założeń Widzewa, stadion przy ul. Piłsudskiego ma spełniać tzw. kryteria B określone przez władze UEFA - pozwalające na rozgrywanie meczów o europejskie puchary. Obok powstaną obiekty komercyjne i nowoczesne centrum rekreacji - pierwsze tego typu miejsce w Polsce - które będzie dodatkowym źródłem przychodów dla klubu. Mają pełnić funkcje sportowe, biurowe, hotelowe, handlowe, rozrywkowe, medyczne.

Marka Harnaś z grupy Carlsberg Polska, pozostanie sponsorem Widzewa co najmniej do 2013 roku, na mocy przedłużonej o 5 lat umowy sponsorskiej. Marka Harnaś jest sponsorem łódzkiego klubu już od 2006 roku, a wprowadzający drużyny na boisko przy al. Piłsudskiego i spacerujący podczas meczów zbójnik stał się lubianą maskotką i sympatycznym elementem meczowego pejzażu.

- Widzew to klub o znakomitych tradycjach, dużym potencjale i perspektywach na przyszłość. Wierzymy, że wsparcie finansowe Harnasia przyczyni się do dynamicznego rozwoju drużyny i jej zawodników, a wspólne piłkarskie sukcesy wzmocnią wizerunek klubu i sprawią, że Harnaś kibic, widoczny na koronie stadionu Widzewa, na stałe wpisze się w krajobraz Łodzi - mówi Piotr Chęcielewski, wiceprezes zarządu ds. marketingu.

- W najbliższych latach czeka nas wiele wyzwań sportowych i to dla nas ważne, że Carlsberg chce dalej wspierać Widzew. Pozyskiwanie do współpracy firm zewnętrznych jako reklamodawców i partnerów, pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój biznesowy, a co za tym idzie na odnoszenie sukcesów sportowych - oceniał Mateusz Cacek, wiceprezes KS Widzew Łódź SA.

Zgodnie z umową, w zamian za wsparcie finansowe, klub zapewnia obecność logo Harnasia na koszulkach zawodników, replikach koszulek sprzedawanych przez klub oraz na strojach treningowych i innym sprzęcie sportowym zespołu. Harnaś będzie też eksponowany na tablicy wyników, siatkach wokół boiska oraz stadionu, w pierwszym rzędzie miejsc, na zadaszeniu ławki rezerwowych. Logo Harnasia będzie też na plakatach klubu oraz jego stronie www. Obie strony będą również wzajemnie promowały swoje marki, m.in. poprzez dodatkowe akcje w punktach sprzedaży Harnasia oraz działania w ramach struktur fanklubów Widzewa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki