Chodzi przede wszystkim o plany inwestycji - jej część sportową i komercyjną, wydłużenie okresu dzierżawy z 25 do 29 lat oraz kwestię opłat na rzecz miasta, związanych z użytkowaniem nieruchomości.
- Nie wyobrażam sobie, by Widzew najpierw wybudował centrum handlowe, a dopiero później modernizował stadion - mówi Witold Skrzydlewski, przewodniczący komisji. - Będziemy zabiegać o zapis z wymogiem wybudowania stadionu równocześnie albo wcześniej.
- Jesteśmy zadowoleni z przebiegu spotkania. Dyskusja była merytoryczna i co najważniejsze, udało się ustalić dalszy tok postępowania. Jesteśmy dobrej myśli. Jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z planem, powinniśmy zakończyć inwestycję do końca 2012 roku - skomentował Marcin Animucki, prezes Widzewa, który z Robertem Pietryszynem reprezentował klub podczas wczorajszych rozmów.
Według założeń Widzewa, stadion przy ul. Piłsudskiego ma spełniać tzw. kryteria B określone przez władze UEFA - pozwalające na rozgrywanie meczów o europejskie puchary. Obok powstaną obiekty komercyjne i nowoczesne centrum rekreacji - pierwsze tego typu miejsce w Polsce - które będzie dodatkowym źródłem przychodów dla klubu. Mają pełnić funkcje sportowe, biurowe, hotelowe, handlowe, rozrywkowe, medyczne.
Marka Harnaś z grupy Carlsberg Polska, pozostanie sponsorem Widzewa co najmniej do 2013 roku, na mocy przedłużonej o 5 lat umowy sponsorskiej. Marka Harnaś jest sponsorem łódzkiego klubu już od 2006 roku, a wprowadzający drużyny na boisko przy al. Piłsudskiego i spacerujący podczas meczów zbójnik stał się lubianą maskotką i sympatycznym elementem meczowego pejzażu.
- Widzew to klub o znakomitych tradycjach, dużym potencjale i perspektywach na przyszłość. Wierzymy, że wsparcie finansowe Harnasia przyczyni się do dynamicznego rozwoju drużyny i jej zawodników, a wspólne piłkarskie sukcesy wzmocnią wizerunek klubu i sprawią, że Harnaś kibic, widoczny na koronie stadionu Widzewa, na stałe wpisze się w krajobraz Łodzi - mówi Piotr Chęcielewski, wiceprezes zarządu ds. marketingu.
- W najbliższych latach czeka nas wiele wyzwań sportowych i to dla nas ważne, że Carlsberg chce dalej wspierać Widzew. Pozyskiwanie do współpracy firm zewnętrznych jako reklamodawców i partnerów, pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój biznesowy, a co za tym idzie na odnoszenie sukcesów sportowych - oceniał Mateusz Cacek, wiceprezes KS Widzew Łódź SA.
Zgodnie z umową, w zamian za wsparcie finansowe, klub zapewnia obecność logo Harnasia na koszulkach zawodników, replikach koszulek sprzedawanych przez klub oraz na strojach treningowych i innym sprzęcie sportowym zespołu. Harnaś będzie też eksponowany na tablicy wyników, siatkach wokół boiska oraz stadionu, w pierwszym rzędzie miejsc, na zadaszeniu ławki rezerwowych. Logo Harnasia będzie też na plakatach klubu oraz jego stronie www. Obie strony będą również wzajemnie promowały swoje marki, m.in. poprzez dodatkowe akcje w punktach sprzedaży Harnasia oraz działania w ramach struktur fanklubów Widzewa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?