Menu Region

Sylwestrowy wieczór wygrała Dwójka, ale cały rok dla TVN

Sylwestrowy wieczór wygrała Dwójka, ale cały rok dla TVN

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Sebastian Kucharski

2Komentarze Prześlij Drukuj
Jeżeli sprawdzi się powiedzenie: jaki pierwszy dzień nowego roku, taki cały rok, to przed telewizyjną Dwójką pasmo sukcesów.
Sylwestrowy koncert Dwójki transmitowany na żywo z Wrocławia przyciągnął bowiem przed ekrany 3 mln 672 tys. widzów. To o pół miliona więcej niż miał Polsat pokazujący w tym samym czasie warszawską "Sylwestrową moc przebojów".

Niestety, już w bilansie całorocznym Dwójka - zgodnie z nazwą - znalazła się na drugim miejscu. Tu wygranym okazała się siostrzana Jedynka. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research Program Pierwszy oglądało w 2008 r. 22,6 proc. wszystkich widzów (to spadek w porównaniu do 2007 roku o o,6 proc.). Dwójka z tego tortu wykroiła sobie kawałek stanowiący 16,8 proc. (spadek o 1,2 punktu procentowego). Dopiero na trzecim miejscu znajduje się TVN z 16,7 proc. Ale to jedyna stacja, która zanotowała wzrost udziałów w 2008 r. o 0,3 proc. Czwarte miejsce zajęła stacja Polsat - 15,4 proc. (spadek o 1,3 proc.).

Na reklamach najwięcej zarobiły jednak stacje komercyjne. Największe wpływy osiągnął TVN - 2,81 mld zł. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wpływami 2,74 mld zł. Trzecią i czwartą lokatę zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 z wpływami 1,48 mld zł, TVP 2 - 0,98 mld zł.

Za wynikami finansowymi idą opinie specjalistów w dziedzinie mediów. - TVN najlepiej wypadł jesienią. Gdy wprowadził show "Mam talent", miał bardzo dobre wyniki - ocenia Piotr Bieńko, ekspert rynku telewizyjnego z firmy Universal McCann. - Ale warto podkreślić, że ta stacja odpuszcza sobie sezon zimowy i letni. Dlatego tak słabych wyników jak w te wakacje TVN nie miał chyba już dawno - dodaje Bieńko.

Dużo gorzej pod względem oglądalności wypadł Polsat. Dlatego ostatni dzień roku był dla tej stacji pocieszający. W sylwestrową noc (między 23.50 a 0.10) Polsat oglądał co trzeci Polak siedzący przed telewizorem. Stacja miała wówczas 3,9 mln widzów. Tylko Dwójka w tym czasie osiągnęła lepsze wyniki: 41 proc. udziałów i 5,2 mln widzów. Obie telewizje wyniki te zawdzięczają ogromnym koncertom, na których zagrały największe polskie gwiazdy (w Dwójce Doda, a w Polsacie grupa Feel). A także stacji TVN, która w tym roku nie pokazywała imprezy na żywo.

Jednak najpopularniejszym wydarzeniem 2008 roku okazał się mecz Niemcy - Polska podczas piłkarskich mistrzostwa Europy. Transmisję tego spotkania w Polsacie oglądało dokładnie 10 mln 310 tys. widzów. To spowodowało, że po raz pierwszy od wielu lat pozycję lidera straciła telenowela "M jak miłość" w TVP 2. Spadła na drugie miejsce z oglądalnością 9,9 mln widzów (odcinek z 14.01.2008 roku). Trzecie miejsce zajął "Teleexpress" (14.12 ) z widownią liczącą 7,5 mln.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

2

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

ile ma głos i polska?

+3 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Marek (gość)  •

podajcie lepiej ile sprzedaje sie polski i glosu? moze wasz spadek i nieudana inwestycje w Polska tez jakos skomentujecie??!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

tv

+4 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

maszyny (gość)  •

Mało merytoryczny jest tekst o wynikach stacji TV za 2008 r. Podano tylko wyniki oglądalności w grupie widzów tzw. 4+ /czyli wszyscy telewidzowie/. Dla reklamodawców, a co za tym idzie i stacji TV jest grupa telewidzów w wieku 16-49. A tych wyników nie podano. One to dopiero pokazują jaki jest udział poszczególnych stacji w rynku, co przekłada się na zyski z reklam.

odpowiedzi (0)

skomentuj