Energetyczne Centrum mówi "nie" nieuczciwym przedstawicielom handlowym

Redakcja
Energetyczne Centrum to jedna z firm, które pojawiły się na rynku z ofertą tańszej energii. Chcą na trudnym rynku konkurować i przekonywać odbiorców do swojej oferty.

Jednak od wiosny tego roku opinie o firmie są mocno niepokojące.

Jak się okazuje od miesiąca firma ma nowy zarząd i nowe osoby na wszystkich stanowiskach odpowiadających za jej prawidłowe funkcjonowanie.

- Powodem ogromnych zmian które zaszły w ostatnich tygodniach są nieprawidłowości przy procesie sprzedaży - mówi Piotr Ostaszewski z Energetycznego Centrum. - Proces pozyskiwania nowych Klientów odbywał się przez zewnętrzne firmy i ich przedstawicieli handlowych, występujących w imieniu EC. Niestety w wielu przypadkach osoby te kierowane chęcią zysku posuwały się do działań nieetycznych, aby tylko doprowadzić do podpisania umowy, zamiast zadbać o pełną i rzetelną informację potencjalnych klientów.

Energetyczne Centrum wprowadziło w firmie proces naprawczy i zasadę "Zero tolerancji dla nieuczciwych przedstawicieli handlowych". Od trzech tygodni w EC trwa prawdziwa rewolucja.

Wdrażany program naprawczy związany jest zarówno z produktami, jak i - przede wszystkim - ze sposobem dotychczasowej sprzedaży usług. Ten drugi aspekt to największy obecnie problem firmy. Wszelkie nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych zgłaszane są do prokuratury, tylko w ostatnim tygodniu firma złożyła kilka takich zawiadomień.

"Nie wahamy się wyciągać konsekwencje od nieuczciwych sprzedawców i bardzo krytycznie oceniać część dotychczasowych partnerów biznesowych naszej firmy - mówi Piotr Ostaszewski. - Nawet jeśli miałoby to oznaczać zakończenie współpracy z niektórymi z nich, jesteśmy w pełni zdeterminowani i przygotowani do takiego kroku."

Czy zatem warto zmienić sprzedawcę energii?

Tak, tylko należy zwracać uwagę na ofertę oraz sprawdzić wcześniej ile na takiej zmianie możemy zyskać, bo nawet niewielka miesięczna różnica cenowa daje w skali roku wymierne korzyści. Warto też korzystać z infolinii i kontaktu telefonicznego z firmami aby wyjaśniać swoje wątpliwości na etapie rozważania podpisania nowej umowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Energetyczne Centrum mówi "nie" nieuczciwym przedstawicielom handlowym - Portal i.pl

Komentarze 65

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
JP
Po otrzymaniu pierwszego pisma prognozującego użycie energii widzę ten ogromny kant. Umowa została podpisana z 90 letnim głuchym moim mężem, prognozy są wyraźnie zawyżone, a w sytuacji, gdy prognozowana faktura została zapłacona, przysłano kolejną fakturę za gaz. Nooo! Tego rodzaju kanciarskiej firmy jeszcze na naszym rynku nie było. Uważajcie. Pozdrawiam JP
C
Cz.Gut
..kiedyś był Niewierny Tomasz, a teraz NieDoWiary Tomasz!
Jak można zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych na gazie?
Zakładając że te kilkadziesiąt zł / dzień = 30 zł / dzień , daje to 1200 żł /miesiąc.
Typowa gospodyni zużywa 6 m gazu na miesiąc i płaci około 3,6 zł / m x 6 = 21,6 zł / miesiąc. Gdyby dostała zniżkę na cenie gazu nawet 20% to zaoszczędziła by 4,32 zł / miesiąc. Skoro NieDoWiary Tomasz zaoszczędza 1200 zł, to znaczy, że zużywa 1200 zł / 4,32 zł = 278 razy więcej gazu niż przeciętna gospodyni ( 278 x 6 m =1668 m sześciennych).
Wniosek: albo Pan Tomasz tak gazuje, ze mu wychodzą takie liczby, albo ma sześć domków jednorodzinnych, ogrzewanych gazem i jest środek zimy.
G
Grzesiek
Bardzo polecam, współpracuje z nimi od 3 lat i rachunki są zauważalnie niższe.
G
Grzesiek
Bardzo polecam, współpracuje z nimi juz od 3 lat. I ruchunki są zauważalnie niższe.
J
Janusz
Firma konkret jak i w gazie tak i w prądzie , płace mniej , żadnych problemów ,bardzo miły Pan mi to załatwił, na początku się bałem bo opinie są różne na ich temat ale gdy popytałem troszkę znajomych to część już od 2 lat jest ich klientami i bardzo zadowoleni są
k
klara5
My tez jestesmy zadowoleni z Energetycznego Centrum. I radzę Wam też tak zrobić - przejśc do najlepszych.
o
oliwia9
Dodam do tego ze w razie wątpliwości trzeba się skontaktować z EC. Wiele umów jest tak zawieranych, więc dobrze jest wcześniej zapytać i się upewnić, czy jest to oferta czy już umowa. Sama rozmowa nie jest wiążąca. Standardowo umowa wysyłana jest dzień później pocztą albo kurierem – można to ustalić podczas rozmowy i zapytać o konkretny dzień dostawy umowy.
Z
Zadowolona
Jestem klientko EC od roku. Nie mam zadnych problemów z nimi. Cena za gaz jest niższa tak jak mi obiecano. A jeżeli ktoś chce przeplacac z PGNiG to niech placi. Jak dla mnie wszystko jest taniej i ok. Pozdrawiam
L
Leszek
Ciekawe ile Ci zapłacili za ten komentarz.Mnie nawet po rozwiązaniu umowy gnębią notami karnymi za to że dalej nie chciałem być okradany przez tych złodziei i oszustów.
o
oszukana
Owszem, mam umowę z tymi naciągaczami, RWE przez okres prawie 5 lat podwyższyło mi opłatę za przesył o 150% więc więcej płacę niż bym płaciła. Na fakturach nie mam faktycznego zużycia energii a jeszcze się dowiedziałam że niby RWE blokuje komputerowy odczyt liczników.
a
alicja9
Tak naprawdę nie ma nic dodatkowego obowiązkowo – na stronie EC jest wzór umowy i zakres oferty, więc można sprawdzić szczegóły przed podpisaniem (jeśli przedstawiciel nie wzbudza zaufania). Trzeba doprecyzować proponowaną ofertę – EC proponuje także inne produkty, np. MultiHome, który obejmuje dodatkowe ubezpieczenie, co automatycznie zwiększa koszty, ale nie jest to obowiązkowy koszt.
Z
Z.S.
Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
Pozdrawiam
Z.S.
Z
Z.S.
Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
Pozdrawiam
Z.S.
Z
Z.S
Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
Pozdrawiam
Z.S.
Z
Z.S
Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
Pozdrawiam
Z.S.
Wróć na i.pl Portal i.pl