Menu Region

Operatorzy telefonów bezwstydnie nas naciągają

Operatorzy telefonów bezwstydnie nas naciągają

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Joanna Pieńczykowska

1Komentarz Prześlij Drukuj
Kusi cię nowy operator telefoniczny? Zanim podpiszesz umowę - dwa razy się zastanów. Niemal wszyscy operatorzy telefonii stacjonarnej w Polsce naciągają klientów.
Tak wynika z wczorajszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W umowach takich firm jak m.in. Dialog, Toya, Aster, Tele2, Netia, Vectra czy Multimedia aż roi się od zakazanych przez prawo zapisów.

Firmy te oszukują klientów, np. pobierając bezprawnie kary za ponowne przyłączenie do sieci, utrudniając rozwiązanie umowy lub żądając wygórowanych opłat za zamianę taryfy na tańszą.
UOKiK wysłał pisma do wszystkich spółek z żądaniem wykreślenia szkodliwych zapisów, ale do tej pory zrobiły to tylko dwie: UPC oraz GTS Energis.

Do pozostałych operatorów UOKiK już przygotowuje pozwy. - Z tymi, którzy się nie dostosują, spotkamy się w sądzie - zapowiada Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes urzędu.

Z wyliczeń dziennika "Polska" wynika, że firmy, stosując w umowach klauzule zakazane, wyłudzały od klientów miliony złotych rocznie. Na przykład Netia za zamianę abonamentu na niższy bezprawnie domaga się 122 zł, a GTS Energis aż 181 zł (dopiero po interwencji UOKiK zmienił stawkę na 49 zł).

- W ten sposób operatorzy rekompensują sobie utracone korzyści, jakie osiągneliby, gdyby klient nadal płacił wyższy abonament - mówi Małgorzata Cieloch z UOKiK.

Częstym grzechem jest pobieranie opłat za ponowną aktywację usługi po jej okresowym zawieszeniu lub wyłączeniu (np. gdy klient nie opłacał rachunków). Większość firm przy ponownym podłączeniu abonenta do sieci nie tylko żąda odsetek umownych, ale także nakłada dodatkowe kary. Netia za powtórną aktywację inkasuje 32 zł, Vectra 39 zł, Aster 73 zł, a Telefonia Dialog 61 zł.

Z kolei spółka Multimedia Polska obciąża klientów kosztami wezwania do zapłaty. Zdaniem UOKiK takie podwójne karanie finansowe jest niezgodne z prawem.

- Klienci ponoszą już sankcje w postaci zapłaty odsetek oraz pozbawiania możliwości korzystanie z usług telekomunikacyjnych - mówi Łukasz Wroński z urzędu.
1 »
1

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

DIALOG przewodniczy

+7 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zwiedziny (gość)  •

w oszukiwaniu w grupie opertorów do lamusa z nimi!!!!!

odpowiedzi (0)

skomentuj