Menu Region

Dziennik "Polska" ma mocną pozycję na rynku

Dziennik "Polska" ma mocną pozycję na rynku

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Sebastian Kucharski

2Komentarze Prześlij Drukuj
"Polska" cały czas utrzymuje drugą pozycję wśród opiniotwórczych dzienników. Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż naszego tytułu w październiku wyniosła 321 tys. egz.
W porównaniu do wcześniejszych wyników z września tego roku sprzedaż "Polski" wzrosła o 5 proc. (czyli 16 tys. egz.). "Polska" istnieje na rynku dopiero od roku (dokładnie od 15 października 2007 r.), a w tym segmencie prasy wyprzedza ją tylko "Gazeta Wyborcza", która ukazuje się już od 19 lat. "Wyborcza" w październiku sprzedała średnio 383 tys. egz.

Ten tytuł jednak mocno wspiera swoją sprzedaż licznymi dodatkami, np. w październiku czytelnicy wraz z gazetą mogli kupić noże kuchenne.

Za plecami "Polski" znaleźli się pozostali konkurenci na rynku gazet opiniotwórczych. "Rzeczpospolita" sprzedawała średnio 136 635 egz., z kolei "Dziennik" tylko 83 176 egz.

Największą sprzedaż ze wszystkich dzienników ukazujących się na rynku ma tabloid "Fakt". W październiku zanotował średnią sprzedaż na poziomie 478 tys. egz.

Jednak wszystkie inne dzienniki notują dużo mniejszą sprzedaż. Bulwarowy "Super Express" sprzedawał 197 tys. egz., "Gazeta Prawna" - 78 tys. egz., a "Przegląd Sportowy" - 60 tys. egz. Najmniejszą sprzedaż mają tytuły piszące o gospodarce: "Puls Biznesu" - 18 tys. egz., a "Parkiet" - 10 tys. egz.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

2

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Ja bym sie nie cieszył!

+4 / -6

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

czytelnik (gość)  •

Jestem starym czytelnikiem już różnych gazet i dzienników. Po kolei trafnie typowałem ich wzloty i spadki. Zawsze jak gazeta sprzeniewierzała się temu co na początku swego istnienia deklarowała, ludzie się od niej odwracali. No i czas na POLSKĘ. Z wyważonych opinii, bezstronnej gazety, coraz więcej politycznego zaangażowania. Szczególnie polecam wożenie tytułów. Toż to makabra i sugerowanie nieprawdy. Artykuł o jednym a tytuł o czymś przeciwnym. Widać linia polityczna się zmienia, widać spore lizusostwo wobec władzy. Czy gazeta ma do załatwienia jakąś sprawę w urzędzie? Widać wyraźnie na zakręcie - tabloid. Zegar zaczął tykać. Dzisiaj po raz pierwszy nie kupiłem rano POLSKI!

odpowiedzi (0)

skomentuj

nowy-stary tytuł

+5 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

spokojny  •

Informacja: „Polska" istnieje na rynku dopiero od roku” może być błędnie zrozumiana. Owszem, gazetowa firma o takiej nazwie istnieje od niedawna ale szereg gazet ostemplowanych dodatkowo tym tytułem było „od zawsze”. Jak długo istnieją: Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Kurier Lubelski, Gazeta Krakowska, Gazeta Opolska, Głos Wielkopolski, Gazeta Wrocławska? Od wielu lat i dziesięcioleci prawda? A teraz dolepiono im literki „Polska” i już można wykazać się dużym nakładem „nowej” gazety.

odpowiedzi (0)

skomentuj