Menu Region

Polacy cenią sukces osiągnięty bez układów

Polacy cenią sukces osiągnięty bez układów

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Rozmawia Agaton Koziński

Prześlij Drukuj
O tym, dlaczego Polacy nie dają się ogłupić reklamom, z prof. Januszem Czapińskim, psychologiem społecznym, rozmawia Agaton Koziński
Cała Polska oglądała finał "Mam talent". Pan również?
Tak. Nie przepadam za tego typu programami, ale "Mam talent" było tak świetnie zrealizowane, że w końcu mu uległem i dałem się wciągnąć.

A komu Pan kibicował?
Nie miałem swoich faworytów, ale cieszę się ze zwycięstwa duetu akrobatów Melkart Ball. Zasłużyli na końcowy triumf. Po ich występie widać było, że bardzo ciężko pracowali, przygotowując się do programu. A Polacy to docenili, wysyłając SMS-y z głosami na nich.

Czemu widzowie woleli ich, a nie na przykład niewidomą śpiewaczkę czy 11-letnią Klaudię Kulawik, która zajęła drugie miejsce?
Odnoszę wrażenie, że część uczestników próbowała szantażem emocjonalnym wymóc poparcie dla siebie. Ale "Mam talent" to nie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Już sama nazwa tego programu wskazuje, o co w nim chodzi. A Polacy są bardzo racjonalni. Na pewno współczują niewidomej Ewie Lewandowskiej. Ale na zwycięstwo ciężej pracowali Melkart Ball - i dlatego oni zgarnęli całą pulę.

Od kiedy to racjonalizm jest cechą narodową Polaków?

W codziennych decyzjach praktycznie zawsze przekładamy rzeczowe argumenty nad zachowania emocjonalne. Proszę zobaczyć, jak zachowujemy się w sklepach. Nie dajemy się ogłupić kolorowymi reklamami, tylko skrupulatnie studiujemy ceny. To dzięki tej racjonalności światowy kryzys finansowy omija Polskę łukiem. Po prostu nie daliśmy się nabrać bankom, które kreowały przed nami miraż łatwego i dostatniego życia na kredyt. Nie zadłużaliśmy się masowo - i dzięki temu duża część kłopotów nas omija. "Mam talent" dowiódł, że najbardziej podziwiamy osoby zdolne i ciężko pracujące
1 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się