Wypowiedzi Macieja Wudarskiego, zastępcy prezydenta miasta o stanie przygotowań do budowy trasy tramwajowej na Naramowice zatrwożyły znaczną część tamtejszych radnych osiedlowych.
Obawiają się, że władze Poznania mogą nie zdążyć ze złożeniem wniosku o unijne dofinansowanie. Ze słów zastępcy prezydenta wynika bowiem, że analizy budowy trasy skończą się w grudniu.
– Najpóźniej na początku stycznia trzeba złożyć wniosek do UE, a przecież obiecano jeszcze przeprowadzenie konsultacji z mieszkańcami – zaznacza Michał Kucharski z Rady Osiedla Naramowice.
Dodaje, że przygotowania zostały podzielone na etapy, co prawdopodobnie będzie warunkowało przeprowadzenie osobnych prac na poszczególnych odcinkach. – Tego powinno się stanowczo uniknąć – tłumaczy samorządowiec.
Wyjaśnia, że z tego, co przedstawili miejscy urzędnicy wynika, że jest bardzo możliwe, iż najpierw powstanie odcinek do pętli na Wilczaku, a następnie dopiero połączenie z istniejącymi już torami na skrzyżowaniu ul. Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego.
– Jeśli tak się stanie, to będziemy mieli tylko część trasy, która niestety nie gwarantuje szybkiego połączenia z centrum miasta – zaznacza radny osiedlowy. Najpierw trzeba będzie dojechać do pętli w okolicach skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Szelągowskiej, a następnie co najmniej kilkanaście minut jechać do Kaponiery.
Z Wilczaka do centrum wiedzie jedna z najwolniejszych tras tramwajowych. – To może zniechęcić mieszkańców do korzystania z nowej trasy. Dlatego uważam, że powinno od razu stworzyć się całość linii, a nie tylko wspomnianą część – wyjaśnia Michał Kucharski.
Dodaje, że rozdzielenie etapów budowy mieszkańcom północnej części Poznania daje niewiele. Alternatywą będzie kontynuowanie podróży autobusami do Garbar. Jednak na tej trasie często tworzą się korki, a jak zaznacza Kucharski obłożenie pasażerami należy do jednych z największych w mieście. Trzeba by podstawić dodatkowe pojazdy, co zwiększy ruch i zatory.
Dlatego też radni z osiedlowi z Naramowic wystąpią do władz Poznania z wnioskiem, by prace przy projektowaniu inwestycji przebiegały w zgodzie z wolą mieszkańców, którzy mają korzystać z nowej trasy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?