Menu Region

Zmiana prezesa Agory lekarstwem na kłopoty spółki

Zmiana prezesa Agory lekarstwem na kłopoty spółki

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Amelia Panuszko, Tomasz Ł. Rożek

5Komentarzy Prześlij Drukuj
Spółka Agora wydająca między innymi "Gazetę Wyborczą" i "Metro" przeżywa głębokie problemy finansowe.
Zarząd Agory w piątek zorganizował zebranie dla pracowników. Miało uspokoić nastroje po zmianie prezesa spółki. Marka Sowę, który w sierpniu ub.r. zajął miejsce Wandy Rapaczyńskiej, zmienił dotychczasowy wiceprezes Piotr Niemczycki.

- Na zebraniu nie podano żadnych konkretów. Zarząd tylko pokrzepiał pracowników, że wszystko będzie dobrze - relacjonuje jedna z osób uczestniczących w spotkaniu. Hasło przewodnie brzmiało: "Damy radę".

Godzic: Agora przeszacowała wartość swojego logo. Może to być początek końcaSpółka Agora wydająca m.in. "Gazetę Wyborczą" przeżywa poważne problemy finansowe. To jeszcze nie trzęsienie ziemi, ale w trzech pierwszych kwartałach tego roku zysk netto spółki zmalał o 26,8 proc. do poziomu 54 mln zł. Przychody "Gazety Wyborczej", okrętu flagowego Agory, w trzecim kwartale wyniosły 142, 6 mln zł, czyli o 8,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe spadły w tym samym czasie o 6,4 proc. do 106, 5 mln zł. Ze sprzedaży dziennika w trzecim kwartale Agora uzyskała 36,1 mln zł, o 15,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Większość analityków finansowych i medioznawców uważa, że wyniki spółki są niepokojące i potrzebny jest pilny plan naprawczy. Z naszych informacji wynika, że akcjonariusze spółki, głównie bank BZ WBK, od dłuższego czasu naciskali na prezesa Sowę, by złożył rezygnację. Obwiniali go o wydawanie wielkich pieniędzy na nietrafione ich zadniem inwestycje.

Chodzi zwłaszcza o zakup w maju za 120 mln zł portalu Trader.com., właściciela serwisów ogłoszeniowych w internecie. - Ta cena rzeczywiście była bardzo wysoka - ocenia Michał Marczak z domu inwestycyjnego BRE Banku SA. - Choć samo wejście firmy na rynek internetowych ogłoszeń było dobrym posunięciem, bo biznes prasowy jest w fazie schyłkowej - dodaje.

Czarę goryczy akcjonariuszy Agory przelał pomysł zakupu za 20 mln zł 33 proc. akcji w telewizji Superstacja. Ostatecznie transakcja nie doszła do skutku, ale niemal wszyscy analitycy ocenili, że pomysł był pomyłką.

Marek Sowa ze stanowiska zrezygnował, jak twierdzi, z powodów osobistych. Jednak nikt na rynku mediów w to nie wierzy. Nowym prezesem Agory został dotychczasowy wiceprezes i jeden z założycieli "GW" Piotr Niemczycki. Zdaniem analityków, ten absolwent Wydziału Filozofii Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie będzie utrzymywał status quo w spółce, bo nie ma większej orientacji w świecie mediów elektronicznych.

1 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

5

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Łowca trendów

+5 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wojciech.sobczak  •

Uważam, że kryzys finansowy nie był głównym powodem zmiany stanowiska prezesa spółki. P. Sowa ambitnie pojmował rozwój Agory- dla niektóych przypuszczam zbyt ambitnie. Zarzucano mu przejęcie serwisu Trader.pl za 120 mln zł, co uznano za decyzję dramatyczną (ze względu na cenę i okoliczności- kryzys finansowy). Sowa przewidywał, że zyski z publikacji prasowych Agory nie będą większe niż 4%. Chciał on zainwestować w nowe stacje radiowe,outdoor, TV (Super Stacja), rozwinąć i udoskonalić katalog stron internetowych- ponieważ uważał ten kierunek za właściwy dla rozwijających się współcześnie mediów. Przypuszczam, że ,,tradycjonalistom" z Agory niezbyt odpowiadał taki szybki obrót spraw. Pozdrawiam

odpowiedzi (0)

skomentuj

Polska ma kłopoty

+5 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

bibi (gość)  •

Dziennik Polska The Times ma kłopoty, ale nie 6 jej regionalnych gazet, które nakryła warszawska "czapa". pora na czapki z głów przed regionami!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Martwicie się raczej o siebie

+4 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

logika (gość)  •

"Polska Times" ma minimalny udział w rynku i przynosi straty. "Dziennik" ledwo zipie. "Rzeczpospolita" mogłaby napisać: "kłopoty to moja specjalność". A wszyscy martwią się o Agorę, która nadal ma zyski, mimo że mniejsze.
Jedynie tabloidy mają się świetnie, co kiepsko świadczy o naszym społeczeństwie.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Radosna wieść

+5 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Jermar2 (gość)  •

Krzyż na drogę tym manipulatorom. Teraz chcą jeszcze bardziej mieszać w internecie. To będzie trudniejsze. Skończy się pewnie kolejną aferą Rywina.

odpowiedzi (0)

skomentuj

AGORA

+7 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

KRET (gość)  •

Czym szybciej trafią w niebyt tym lepiej dla naszego kraju.

odpowiedzi (0)

skomentuj