Menu Region

Nowe szaty Colta

Nowe szaty Colta

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Maciej Pobocha

Prześlij Drukuj
Colt ma długą tradycję. Samochody o tej nazwie (pochodzącej od żargonowego określenia… młodego konia) są produkowane przez Mitsubishi od 1978 r.
W roku 2004 Japończycy zdecydowali się otworzyć fabrykę w Holandii wytwarzającą nową generację modelu z przeznaczeniem na rynki europejskie. Do współpracy zaproszono ówczesny koncern DaimlerChrysler, którego zakłady w Niemczech zajęły się konstrukcją silników benzynowych zaprojektowanych w Japonii. W przypadku najnowszej wersji Colta strategii nie zmieniono. Zmieniono natomiast sam samochód, ale głównie pod kątem nadwozia.


Z przodu małe Mitsubishi upodobniło się do wprowadzonego niedawno na rynek Lancera. Ma zbliżone do niego grill, zderzaki i reflektory. Przeprojektowano też tylne światła i pokrywę bagażnika.

Pojemność przestrzeni bagażowej zwiększyła się o 16 l, do 236 l (z czego 50 l w schowku pod podłogą). Jak na auto miejskie segmentu B to niezbyt dużo. Dla porównania w Toyocie Yaris bagażnik ma 272 l, w Oplu Corsie - 285 l, a w Skodzie Fabii - 300 l.

Pod maską Colta może pracować jeden z trzech silników benzynowych: 1,1 l/75 KM, 1,3 l/95 KM lub 1,5 l/109 KM. To te same jednostki, które stosowane są w obecnie oferowanym aucie. Usportowioną wersję Ralliart napędza turbodoła-dowana jednostka 1,5 l/150 KM. Tę odmianę będzie można sprowadzić do Polski w przyszłym roku, ale tylko na indywidualne zamówienie.

Zrezygnowano z wysokoprężnego silnika o pojemności 1,5 l ofertowanego na niektórych rynkach europejskich. Powodem jest niewielka ilość Coltów sprzedawanych z dieslem oraz brak możliwości dostosowania dotychczas stosowanego silnika do wymogów normy Euro 5.

Prawdopodobnie w przyszłym roku w sprzedaży pojawią się wersje Clear Tec 1.1 i 1.3 wyposażone w pakiet rozwiązań służących obniżeniu emisji dwutlenku węgla.

Będą to m.in. układ automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w czasie postojów w jeździe miejskiej oraz system hamulcowy mający odzyskiwać energię hamowania i zamieniać ją w energię elektryczną wykorzystywaną do zasilania urządzeń pokładowych.
1 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się