Menu Region

Sprzedaż "Dziennika" spada

Sprzedaż "Dziennika" spada

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Sebastian Kucharski

Prześlij Drukuj
Najniższy wynik sprzedaży w historii "Dziennika", straciły także "Gazeta Wyborcza" i "Rzeczpospolita" - tak wynika z wrześniowych danych opublikowanych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.
Gazety wydawane pod wspólnym tytułem "Polska The Times" (zadebiutowały 15 października ub.r.) zanotowały w tym miesiącu łączną sprzedaż na poziomie 305 tys. egz. To daje drugie miejsce pod względem gazet opiniotwórczych.

Liderem pod względem sprzedaży dzienników opiniotwórczych jest "Gazeta Wyborcza". Jej sprzedaż ogółem wyniosła we wrześniu 374 tys. egz. Jest to wynik o 15 proc. gorszy niż we wrześniu 2007 roku.
Z kolei "Rzeczpospolita" sprzedawała się w ilości 128 tys. egz. To spadek o 13 proc.

"Dziennik" zanotował najsłabszy wynik sprzedaży gazety od debiutu w kwietniu 2006 roku - 80 438 egz. To oznacza spadek roczny aż o 49 proc. Lepszy wynik niż "Dziennik" zanotowała nawet "Gazeta Prawna" - 80 794 egz.

Według niemieckiej prasy wydawca "Dziennika" Axel Springer zamierza odkupić od brytyjskiego funduszu Mecom 51 proc. udziałów w Presspublice, wydawcy "Rzeczpospolitej". Jest także zainteresowany wykupem pozostałych 49 proc. należących do Skarbu Państwa.

Te zamierzenia wydawcy oraz bardzo duży spadek sprzedaży "Dziennika" są powodem spekulacji o likwidacji tytułu.

We wrześniu czytelników traciły prawie wszystkie tytuły. Mający największą sprzedaż tabloid "Fakt" (470 tys. egz.) sprzedawał mniej o 5,6 proc. Drugi z tabloidów, "Super Express", zmniejszył sprzedaż o 1 proc. (do 196 067 egz.).

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się