Infiniti już w Polsce

Tomasz Szmandra
Infiniti to luksusowa wizytówka firmy Nissan, która od 1989 r. obecna jest w USA, ale dopiero teraz jest wprowadzana na europejskie rynki.

Kompaktowy SUV oznaczony symbolem EX37 powstał na płycie podłogowej sportowego Nissana 350Z. Na tej samej platformie zbudowano także Infiniti G37 w wersji sedan i coupe.

Również 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,7 l i mocy 320 KM skonstruowano na bazie 3,5-litrowej jednostki Nissana wykorzystywanej m.in. w modelach 350Z i Murano. Dzięki tak dużej mocy auto przyspiesza do setki w zaledwie 6,4 sekundy i osiąga maksymalnie 240 km/h.

Benzynowy silnik jest jednak paliwożerny - spala średnio 11,2 l/100 km (wg. danych producenta), a w związku z tym, że 80 proc. sprzedawanych w Polsce samochodów klasy SUV ma diesle, model EX37 nie będzie miał łatwego startu na rynku. W przyszłym roku japońska firma planuje jednak uzupełnienie oferty o wysokoprężną jednostkę V6, opracowaną wspólnie z Renault.

Napęd Infiniti przenoszony jest poprzez 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów (z możliwością przełączenia na ręczą zmianę przełożeń) na cztery koła. Zastosowanie większej ilości przełożeń ma pomóc zarówno w obniżeniu spalania, jak i polepszeniu osiągów. Za odpowiedni rozdział mocy odpowiada "inteligentny" system napędowy, który pozwala przenieść do 50 proc. na przód i do 100 proc. na tył. Wszystko po to, aby nie tylko szybciej jechać, ale jednocześnie pewniej i bezpieczniej.

Na śliskich lub szutrowych nawierzchniach EX37 ma się prowadzić stabilnie niczym samochód terenowy (napęd 4x4), a na suchym asfalcie przeistoczyć się w szybkie, niemal sportowe auto (napęd na tył). W porównaniu z wersją oferowaną na rynek amerykański, model przeznaczony na Stary Kontynent posiada znacznie utwardzone zawieszenie, co dodatkowo wpływa na pewne prowadzenie się samochodu, zwłaszcza przy dużych prędkościach.

Bagażnik EX nie imponuje pojemnością - ma 340 l. Dla porównania w BMW X3 objętość przestrzeni bagażowej wynosi 480 l, a w Lexusie RX - 495 l.
Poza wysoką jakością wykończenia i skórzaną tapicerką, po zajęciu miejsca w kabinie znajdziemy wiele dodatków umilających życie kierowcy i pasażerom. Do dyspozycji mamy m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, wysokiej klasy system audio, nawigację satelitarną oraz system kamer wspomagających kierowcę podczas cofania.

Infiniti EX37 w podstawowej wersji kosztuje 191 tys. zł. BMW X3 z silnikiem 3.0/272 KM to wydatek 188 tys. zł, Lexus RX 350 (3.5/276 KM) - 167 200 zł, a Volvo XC60 (3.0/285 KM) - 181 tys. zł. Gdyby ktoś jednak chciał Nissana, siostrzaną markę Infiniti, może wybrać Murano 3.5/252 KM w cenie 179 tys. zł, dłuższego od EX o 20 cm.

Oficjalne przedstawicielstwo Infiniti w Polsce - Grupa PGD, na razie będzie sprzedawać samochody tej marki jedynie w Warszawie. Dopiero za rok powstanie drugi salon, prawdopodobnie w Krakowie lub Katowicach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na i.pl Portal i.pl