Menu Region

Widzowie uciekają od programów informacyjnych

Widzowie uciekają od programów informacyjnych

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Sebastian Kucharski

Prześlij Drukuj
Po wakacjach widzowie wrócili przed ekrany telewizorów, ale już nie tak chętnie do oglądania programów informacyjnych.
We wrześniu widzów straciły zarówno wszystkie najważniejsze telewizyjne serwisy informacyjne - "Wiadomości" i "Panorama" TVP, "Fakty" TVN, "Wydarzenia" Polsatu - jak i kanały w całości poświęcone bieżącym wydarzeniom TVN 24 i TVP Info.

Widownia "Wiadomości" w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób. To o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały "Wydarzenia" i "Panorama".
Pierwszy serwis miał 2,3 mln widzów (mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej), z kolei drugi - 1,4 mln (mniej o 12,4 proc.). Straciły również "Fakty" TVN, które śledziło 3,6 mln osób (czyli o 1 proc. mniej).

Podobne spadki oglądalności mają telewizje informacyjne. TVP Info oglądało we wrześniu średnio 236 tys. widzów (to o 22,8 proc. mniej osób niż rok wcześniej). Konkurencyjna TVN 24 przyciągała przed ekrany przeciętnie 151 tys. osób (straciła 22,5 proc. widzów). Uruchomiony w czerwcu kolejny kanał informacyjny Polsat News we wrześniu oglądało średnio 11 tys. osób (wszystkie dane AGB).

- Jest coraz więcej źródeł informacji, z których wiedzę na temat najnowszych wydarzeń mogą czerpać zainteresowane osoby - tłumaczy te wyniki Jarosław Gugała, szef "Wydarzeń" Polsatu.

Zdaniem ludzi odpowiedzialnych za tworzenie programów informacyjnych przyczyną mniejszej oglądalności jest też spadek temperatury życia politycznego. - Ostatnie dwa lata były bardzo gorącym czasem w polityce. Teraz ludzie chcą spokoju, a programy informacyjne w pewnym sensie za to płacą - uważa Jacek Karnowski, szef "Panoramy" w TVP 2.

Zdaniem Karnowskiego wyniki oglądalności programów informacyjnych może poprawić obecny światowy kryzys gospodarczy. - Informacje zawsze przyciągają więcej widzów w dramatycznych chwilach - zauważa szef "Panoramy".

Ale eksperci rynkowi dostrzegają także inny powód mniejszej liczby widzów informacji. Większość telemaniaków jest ostatnio spragniona rozrywki.

- Duże telewizje zaczęły po wakacjach bardzo mocno rywalizować o widza i zaoferowały mu dużą dawkę nowych programów rozrywkowych - podkreśla Tomasz Ramza, ekspert rynku mediów z firmy MPG Media Planning.
1 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się