Menu Region

Rewolucja na ekranie: już nie uciekniesz przed reklamami

Rewolucja na ekranie: już nie uciekniesz przed reklamami

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Patrick Foster "The Times"

Prześlij Drukuj
Koniec z omijaniem przerw reklamowych w telewizji. Kalifornijska firma Keystream opracowała nową technologię zwaną "automatycznie nakładaną reklamą". Zdaniem ekspertów, takie rozwiązanie to prawdziwy przełom na światowym rynku mediów. O co dokładnie chodzi?
Telewidzowie, którzy sprytnie omijają przerwy reklamowe, nie będą szczęśliwi. Brytyjska stacja ITV pracuje nad nową formą reklamy, która będzie wbudowana w... programy telewizyjne.

Opracowana przez kalifornijską firmę Keystream nowa technologia, zwana "automatycznie nakładaną reklamą", posługuje się skomplikowanymi algorytmami komputerowymi, które w materiale filmowym znajdują puste powierzchnie - na przykład bezchmurne niebo albo jednolita ściana - do wyświetlania logo lub komunikatów.

Obecnie system jest testowany w programach informacyjnych emitowanych na stronie internetowej ITV Local. Jeśli zostanie dobrze przyjęty przez widzów i dopuszczony przez regulatora, ITV przeniesie go na ekran telewizyjny.

Simon Fell, szef projektu ze strony ITV, obiecuje, że reklamy nie będą się pokazywały w najbardziej dramatycznych momentach fabuły. W internetowych testach bierze udział między innymi porównywarka cen USwitch.com oraz cyfrowa telewizja satelitarna Freesat. Komputer automatycznie wyszukuje segmenty obrazu, na których można umieścić nieruchome logo tych firm.

Widzowie internetowi, a także posiadacze podłączanych do telewizora set-top boxes (STB), umożliwiających dostęp do sieci, mogliby klikać na logo, które pełniłoby funkcję linku do strony internetowej firmy.

Z drugiej strony STB pozwalają telewidzom nagrywać programy i przewijać reklamy, skutkiem czego reklamodawcom coraz trudniej jest dotrzeć do konsumentów. W Ameryce wprowadzono tak zwane "spowalniacze" - nawet przewijający widz widzi logo albo komunikat firmy, która dodatkowo zapłaci za taką usługę.

Jak na tę nowinkę zareagują Brytyjczycy? - Widzowie są coraz sprytniejsi w unikaniu reklam, a teraz, kiedy wspomaga ich w tym technologia, reklamodawcy mają wielki problem - mówi Colin Macleod z niezależnego instytutu zajmującego się reklamą. - Skorzystają ze wszystkiego, co pozwoli przyciągnąć uwagę widza, ale nie mogą tego robić wbrew jego woli. Nowa technologia może spowodować konflikt między nadawcą i konsumentem.

Pomysłowi ITV mogą sprzeciwić się również regulatorzy. Na razie nie ma oficjalnej wykładni, czy automatyczne nakładanie reklam jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

W brytyjskiej telewizji nie wolno stosować reklamy podprogowej ani product placement.

Tłumaczenie: TB

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się