Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Świerczewo nie chce oddać buspasa [ZDJĘCIA]

Katarzyna Fertsch
Dzięki buspasowi autobusy dojeżdżają do pętli nawet, gdy przejazd jest zamknięty
Dzięki buspasowi autobusy dojeżdżają do pętli nawet, gdy przejazd jest zamknięty Paweł Miecznik
W zeszłym roku drogowcy namalowali na ulicy Opolskiej pas dla autobusów. Dzięki temu pojazdy komunikacji miejskiej nie stoją w korkach, kiedy zamknięty jest przejazd kolejowy. Buspas zdecydowanie poprawił więc dojazd do centrum miasta. Dlatego rada osiedla sprzeciwia się likwidacji pasa. A wszystko wskazuje na to, że tak właśnie się stanie. Nie został on uwzględniony w projekcie budowy tunelu na ulicy Czechosłowackiej.

Buspas powstał na Opolskiej w okolicy ulicy Czechosłowackiej. Służy on jednocześnie jako pas do skrętu w prawo. Dzięki temu, kiedy przejazd kolejowy na Opolskiej jest zamknięty, autobus omija stojące przed szlabanem samochody.

- I bez problemu dojeżdża do pętli - mówi Tomasz Wierzbicki z Rady Osiedla Świerczewo. - Buspas tak się sprawdził w tym miejscu, że wnioskowaliśmy nawet o pozostawienie go tylko dla autobusów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Poznań: Marcelińska jednokierunkowa i z buspasem
Bukowska: Samochody nie skręcą już w lewo [INFOGRAFIKA]
Poznań: Tramwaje na Dąbrowskiego pojadą szybciej?

Okazało się jednak, że drogowcy nie tylko nie myślą o wyłączeniu go z ruchu dla samochodów skręcających w prawo, ale chcą go zlikwidować.

- Buspas na Opolskiej nie został uwzględniony w projekcie budowy tunelu na ulicy Czechosłowackiej - przyznaje Tomasz Libich z poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich.
Dzięki tunelowi na Czechosłowackiej pociągi będą bezkolizyjnie przecinały trasę samochodów. W podobnych przypadkach kolejarze podejmują decyzję o zamknięciu znajdujących się w pobliżu, mniejszych przejazdów. Podobnie mogłoby się stać w przypadku ulicy Opolskiej.

- Na ulicy Opolskiej przejazd będzie otwarty tak jak dzisiaj - uspokaja Maciej Dutkiewicz z centrum realizacji inwestycji PKP.

Buspas będzie więc nadal potrzebny. Jeśli zamiast niego drogowcy stworzą miejsca postojowe (taki jest plan), to autobusy znów będą spędzały cenne minuty w korku przed przejazdem. Dlatego rada osiedla nadal będzie bronić pasa i wnioskować o jego pozostawienie. Tomasz Libich z ZDM nie przekreśla szans.

- Nową organizację ruchu opracujemy dopiero po wybudowaniu tunelu - mówi. - W pracach będą uczestniczyć także przedstawiciele policji, Zarządu Transportu Miejskiego i MPK. Głosy mieszkańców oraz osiedlowych radnych również weźmiemy pod uwagę - zapewnia Tomasz Libich.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected].

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski