Menu Region

Do przychodni możesz się zarejestrować jak chcesz

Do przychodni możesz się zarejestrować jak chcesz

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Gazeta Wrocławska

Anna Gabińska

19Komentarzy Prześlij Drukuj
Do przychodni możesz się zarejestrować jak chcesz

Zygfryd Grabski: - Dlaczego muszę dzwonić, by się zareje-strować do lekarza? Dlaczego nie mogę przyjść osobiście? (© Janusz Wójtowicz)

"Rejestracja do lekarzy rodzinnych - od lipca tylko telefoniczna na dany dzień" - tej treści kartka wisi na drzwiach przychodni Trwa-Med przy ul. Trwałej we Wrocławiu. Trudno zrozumieć, o co chodzi?
Emeryt Zygfryd Grabski, pacjent tej przychodni, musiał to odczuć na własnym przykładzie.

Kilka dni temu chciał się zarejestrować. Mieszka kawałek dalej, przy Drukarskiej, więc podszedł do przychodni. Jakież było jego zdziwienie, gdy dowiedział się, że powinien wrócić do domu i następnego dnia... zadzwonić. - Wykręcałem numer przez 15 minut non stop - opowiada wzburzony. - Ciągle był zajęty. Gdy w końcu o godzinie 9.01 się dodzwoniłem, rejestratorka poinformowała mnie, że nie ma już miejsc na ten dzień.

Zdenerwowany pan Zygfryd wpadł do przychodni, zrobił awanturę. Wtedy okazało się, że pani doktor go przyjmie.
- Co to za porządki w tej przychodni? Jak można tak traktować pacjentów? - pyta pacjent.

Agnieszka Malawska-Marchewka, lekarz rodzinny i jednocześnie kierownik przychodni Trwa-Med, tłumaczy, że musiała zmienić zasady rejestrowania się. Pacjenci zbyt mocno hałasowali, czekając na otwarcie placówki. Skarżyli się na to mieszkający po sąsiedzku lokatorzy bloku, w którym mieści się Trwa-Med.

- Nasi pacjenci ustawiali się w kolejce już o godzinie 5 rano, choć przychodnię otwieramy o ósmej - opowiada pani doktor. Zapewnia, że nie ma problemu, by ktoś zarejestrował się osobiście, jeśli przyjdzie rano.

- Dlaczego zatem ja nie usłyszałem, że mogę przyjść i zarejestrować się rano? Dowiedziałem się, że można to zrobić jedynie telefonicznie i kropka! - denerwuje się pan Zygfryd.

W dolnośląskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia usłyszeliśmy, że w każdej przychodni pacjent powinien móc zarejestrować się: osobiście, telefonicznie, elektronicznie lub z pomocą osoby trzeciej. Jednym słowem tak, jak mu wygodniej.

- Wyślemy pismo do Trwa-Medu, że muszą zrezygnować ze swoich praktyk - zapowiada Joanna Mierzwińska, rzeczniczka NFZ-u we Wrocławiu. Zaznacza jednocześnie, że pracownicy wydziału skarg nie odnotowują żadnych sygnałów o problemach pacjentów z zarejestrowaniem się do lekarza. Za łamanie przepisów ustawy takim przychodniom grozi upomnienie, rozmowa dyscyplinująca, a nawet kara finansowa, uzależniona od wielkości kontraktu z NFZ.
Reklama
19

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Jak tak mozna pisac takie opinie o tak dobrych, uczynnych, uczciwych specjalistach!

+31 / -33

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

I. B. (gość)  •

To prawda, rejestracja telefoniczna moze byc lekko problematyczna, chociaz wedlug mnie czlowiekowi choremu latwiej jest siegnac po telefon, niz stac od 5 lub 6 rano pod przychodnia czekajac na rejestracje. Do Trwa-Medu mozna sie zarejestrowac, jednak najczesciej wszyscy wybieraja (ja rowniez) mozliwosc konsultacji z Pania dr Agnieszka Malawska-Marchewka, ktorej cierpliwosc, lagodnosc, wiedza, zrozumienie, madrosc i trafnosc podejmowanych decyzji jest tak wielka, ze WSZYSCY NIEMALZE PACJENCI chca byc przez Nia diagnozowani. A Pani doktor nie jest w stanie wszystkim pomoc, w jednym dniu wiec... jest jeszcze dostep do innych najczesciej rownie dobrych lekarzy w godzinach popoludniowych. Jestem wlasnie po dosc ciezkiej operacji, gdyby nie szybka decyzja Pani dr (ktora pomimo dawno skonczonej pracy poswiecila wiele godzin swojego prywatnego czasu z troski o moje zdrowie) nie wiem jak potoczyloby sie moje zycie... Lekarze zgodnie stwierdzili -- zagrozenie zycia. Nie znam lepszej przychodni. Nie znam bardziej troskliwej lekarki i personelu. Naprawde nie rozumiem jak mozna tak krzywdzic dobrych ludzi jednym, glupim artykulem. To karygodne!!!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Dlaczego nie respektują umowy z NFZ !!!!!

+39 / -21

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

J=24 (gość)  •

NFZ nigdy nie zawarłby umowy z Przychodnią takie zamiary tej Przychodni znała. Pani lekarka "kierowniczka" Przychodni nie nadaje sie na to stanowisko. Przychodnia ma byc dla pacjentów a nie pacjent dla Przychodni. Trzeba tak zorganizowac pracę w Przychodni aby pacjęci byli zadowoleni. Lekarz jest usługodawcą. Co znaczy informacja na dany dzień. Dla mnie dany dzień to np. 31 grudzień !!! Dzwonię i okazuje się, że dany dzień nie jest tym dniem. To co mówi Pani lekarz-kierowniczka to bujda. Nikt nie hałasuje a teren poza Przychodnią i stanowisko mieszkańców nie jest w gestii lekarza-kierownika. A może ten lekarz-kierownik nadaje sie do STRAŻY MIEJSKIEJ.

skomentuj

Burza w szklance wody

+57 / -37

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

I. B. (gość)  •

To mala przychodnia, ale Pani Doktor radzi sobie jak moze, zeby przede wszystkim pomagac ludziom, ktorzy tego potrzebuja. Halas pod przychodnia byl. Niestety. W sumie mozna bylo sie do niego przyzwyczaic, ale... teren poza przychodnia jest rowniez terenem spoldzielni. Niestety spoldzielnia w tej sprawie zlozyla skarge do .... Jak Pan(i) mowi... lekarza-kierownika, na wniosek (niestety) niezadowolonych mieszkancow. Prosze najpierw zebrac informacje na ten temat, a potem sie wypowiadac. A tak w ogole.... jak sie komus nie podoba.... sa co najmniej dwie inne przychodnie, calkiem niedaleko od Trwa-Medu... Polecam Trwa-Med i Pania dr Malawska (przyjmuje tam jeszcze min. dwoch innych lekarzy) z calego serca. P.s. zasady rejestracji juz zostaly zmienione... Organizacja... moze nie jest najlepsza (choc mysle, ze wszyscy w przychodni robia, co moga aby znalezc najwlasciwsze rozwiazanie) jednak co jest wazniejsze? Biurokracja czy dobry lekarz i zdrowie Pacjenta? Pani doktor nigdy nie odmowila przyjecia w chwili, gdy tego ktos bardzo potrzebowal.... nawet gdy nie bylo juz "wolnych miejsc". Takie sytuacje zdarzaja sie tam kazdego dnia.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Lekarz rodzinny

+33 / -27

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Majkel (gość)  •

A ja się pochwalę i zrobię reklamę mojemu lekarzowi rodzinnemu - Dorota Babiak, Zatorska 23 a. Nigdy nie było problemu z rejestracją na ten sam dzień, ewentualnie na kolejny dzień, w rejestracji zawsze ktoś siedzi i o każdej porze dnia można zadzwonić i się umówić na wizytę. Jeśli nie ma pani Doroty to jest inny ktoś w zastępstwie. Świetnie tłumaczy co dolega, ma kobieta cierpliwość. W świetle pozostałych komentarzy to chyba jednak nie wina NFZ, tylko samych zarządców przychodni...Aczkolwiek NFZ też nie jest święty...

odpowiedzi (0)

skomentuj

Eutanazja

+42 / -44

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

robol (gość)  •

Tak jest prawie we wszystkich przychodniach.Trudno zarejestrować się na bieżąco.Narodowy Fundusz Zagłady dba o eutanazję.

odpowiedzi (0)

skomentuj

To wszystko wina NFZ (złodziei)

+51 / -19

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

antypatriota (gość)  •

Akurat. Ten cały NFZ to banda złodziei. Oni upominaja przychodnie a sami robią co innego.
NFZ że komo chce refundować takie leki i to zamienniki. Człowiek to nie drukarka.

odpowiedzi (0)

skomentuj

w

+60 / -31

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

w (gość)  •

jeszcze ktos wierzy w "darmowa sluzbe zdrowia" ? ta sluzba zdrowia kosztuje nas fortune a jakos uslug to żenada.

odpowiedzi (0)

skomentuj

NZOZ Nowy Dwór

+72 / -27

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Joanna (gość)  •

Przychodnia NOWY DWÓR ( Nowodworska) niestety rejestracja tel. działa od g. 7.00, Pani odbiera zazwyczaj o 7.30 ( cały czas jest wolny sygnał tel) i mówi, że niestety nie ma już miejsc. Trzeba przyjść o 5 rano, stanąć w kolejce i jest szansa na wizytę u internisty. Ale jak przyjść o 5 rano jak człowiek ma 39 st. i ledwo stoi na nogach??!!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

i jeszcze jedno

+63 / -36

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

nina (gość)  •

"W dolnośląskim oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia usłyszeliśmy, że w każdej przychodni pacjent POWINIEN MÓC zarejestrować się: osobiście, telefonicznie, ELEKTRONICZNIE"

POWINIEN MÓC zarejestrować się ELEKTRONICZNIE - a to NFZ jest bardzo świadomy ... PCZ od co najmniej roku informuje że rejestracja elektroniczna wkrótce ruszy... Ktoś mi wskaże przychodnię do której można zarejestrować się elektronicznie? I nie mam na myśli pacjentów z prywatnych ubezpieczeń w medicover itp. w których już nie tylko można się rejestrować ale i odbierać wyniki elektronicznie.

skomentuj

medicover

+69 / -39

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zuza (gość)  •

w medicover lekarz pyta co panu jest i na tym opiera diagnoze, nie bada ani nic - wiec po co te elektroniczne wynki jak samemu na papierze mozna sobie diagnoze postawic?

odpowiedzi (0)

skomentuj

to nie jedyna przychodnia

+83 / -26

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

nina (gość)  •

W przychodni PCZ na Sienkiewicza jest tak samo nedznie. Dodzwonienie się danego dnia aby zarejestrować się do lekarza graniczy z cudem. A po pol godzinie nie ma juz miejsc. Na kolejne dni nie można się zarejestrować. Więc o co chodzi? Jak to jest z tym dostępem do lekarza pierwszego kontaktu? Kto wogole może się leczyć?
Może dziennikarze spróbowali by potelefonować i zarejestrować sie do lekarzy w różnych przychodniach i zobaczyli jak pracują wrocławskie placówki? To dobry temat na reportaż i przedstawienie naszym włodarzom jak fatalnie wygląda dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Nie mówię juz o specjalistach, bo tam kazdy wie jak wyglądają kolejki.

odpowiedzi (0)

skomentuj

rejestracje do przychodni

+59 / -54

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

iwa (gość)  •

Mojej córce poradzono,by najlepiej zadzwoniła po 24:00!!Wtedy jest szansa!!Faktycznie,ale chora osoba waruje,by w nocy sie zarejestrować!!!Takie "nowoczesne" metody rejestracji,jak opisane wyżej stosuje wiele wrocławskich przychodni!!!!Ludziom się już nawet nie chce składać skarg,do NFZ-najlepsza metoda to: gruby portfel /leczenie prywatne/,albo TUPET i ZADYMA!!!! Pracownikom NFZ radze,by przeszli się po przychodniach,bądź próbowali rejestracji anonimowo-otworzą im się gały!!!!

skomentuj

Po co?

+99 / -28

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wrc (gość)  •

Pracownicy NFZ doskonale wiedzą do czego doprowadzili służbę zdrowia. Nie muszą anonimowo sprawdzać.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 »
Reklama
Reklama