Spór wokół wydatków reklamowych Gdyni. Władze miasta wydały...

    Spór wokół wydatków reklamowych Gdyni. Władze miasta wydały 250 tys. zł na serial "Aż po sufit"

    Szymon Szadurski/ red.

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Zdjęcia "Aż po sufit" kręcone były m.in. na plaży w Babich Dołach

    Zdjęcia "Aż po sufit" kręcone były m.in. na plaży w Babich Dołach ©P. Świderski

    250 tys. zł na produkcję trzynastu odcinków pierwszej serii serialu "Aż po sufit" wydano w połowie miesiąca z budżetu Gdyni. Władze tłumaczą, że to skuteczna reklama. Nie wszyscy mieszkańcy się z tym zgadzają. Temat podejmują też coraz częściej opozycyjni radni.
    Zdjęcia "Aż po sufit" kręcone były m.in. na plaży w Babich Dołach

    Zdjęcia "Aż po sufit" kręcone były m.in. na plaży w Babich Dołach ©P. Świderski

    O uzasadnienie wydatku dotyczącego produkcji serialu "Aż po sufit" zwróciła się już do władz miasta Mirosława Król, opozycyjna radna z ramienia Platformy Obywatelskiej. Z kolei reprezentanci Prawa i Sprawiedliwości od wielu miesięcy powtarzają, że miasto powinno przystopować z wydatkami reklamowymi i promocyjnymi, a zainteresować się licznymi lokalnymi inwestycjami, o które mieszkańcy dopytują się od lat, a ciągle nie ma na nie funduszy w budżecie Gdyni.

    - Działalność filmowa, dotowanie imprez, festiwali, zawodów Red Bulla - to nie są zadania priorytetowe dla samorządu - mówi Marcin Horała (PiS), radny Gdyni. - W tym samym czasie brakuje pieniędzy na dopłaty do opieki nad dziećmi w niepublicznych przedszkolach, choć w Gdańsku i Sopocie młodzi rodzice są w ten sposób wspierani. Wiele lokalnych ulic jest nieutwardzonych bądź w złym stanie. Kiedy mieszkańcy ślą prośby, domagając się ich wykonania, w odpowiedzi dostają pisma, że nie ma na te zadania środków finansowych.

    Czytaj też: Na plaży w Gdyni kręcono serial "Aż po sufit" [WIDEO, ZDJĘCIA]


    Wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała twierdzi jednak, że współpraca z TVN przyniesie miastu liczne korzyści. - Lokowanie produktu w materiałach filmowych to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form reklamy - uważa Katarzyna Gruszecka-Spychała. - W przypadku, gdy produktem jest miasto - staje się celem odwiedzin, a miejsca akcji stanowią ulubione plenery turystów.

    To nie pierwszy tego typu wydatek władz Gdyni. W 2011 r. prezydent miasta Wojciech Szczurek zdecydował o przeznaczeniu 60 tys. zł na produkcję serialu "Linia życia". Jako uzasadnienie podano, że akcja toczy się w Trójmieście, a aglomeracja przedstawiana jest w pozytywnym świetle. Dodatkowo argumentowano, że produkcja ma wysoką oglądalność. Według danych przedstawianych przez Polsat, serial oglądało ponad 2 mln osób.

    Pojawiały się także krytyczne głosy dotyczące organizacji Sylwestra z Polsatem czy dotowania imprezy Red Bull Air Race.

    szymon.szadurski@polskapress.pl


    Wideo: Szymon Szewczyk

    Treści, za które warto zapłacić!
    REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


    Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND




    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    głupie wydatki

    mac (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    A na kanalizację deszczową w Gd-Orłowie od wielu lat ciągle nie ma pieniędzy mimo podań i monitów. Przykład - ulica Akacjowa, gdzie każde większe opady zalewają piwnice i garaże. Poza tym dla...rozwiń całość

    A na kanalizację deszczową w Gd-Orłowie od wielu lat ciągle nie ma pieniędzy mimo podań i monitów. Przykład - ulica Akacjowa, gdzie każde większe opady zalewają piwnice i garaże. Poza tym dla przypomnienia - korupcja jest karalna za seriale chyba też.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a jak przygotowania do Sylwka z Polsatem ?

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Rodowicz na parostatku będzie ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Każdy mysli o swojej partii, a nie o Gdyni

    Gloria (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Opozycyjni radni chcieliby przeznaczyć pieniadze przed jesiennymi wyborami na promocje własnych partii

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo