Awaria samolotu w Pyrzowicach. 180 pasażerów utknęło na...

Awaria samolotu w Pyrzowicach. 180 pasażerów utknęło na lotnisku

Zdjęcie autora materiału

Tomasz Klyta

Dziennik Zachodni

Aktualizacja:

Lotnisko Pyrzowice

Lotnisko Pyrzowice ©arc.

Nie tak miał zacząć się urlop dla 180 osób, które dziś rano miały wylecieć do Grecji. W trakcie nabierania prędkości, pilot stwierdził usterkę maszyny. Trwa naprawa. Nie wiadomo kiedy pasażerowie będą mogli opuścić lotnisko.

AKTUALIZACJA GODZ. 18.40
    Mamy potwierdzoną informację, że pechowy lot na Zakhyntos wystartował o godz. 18.36.

AKTUALIZACJA GODZ. 18
    Przewoźnik potwierdza usunięcie usterki. Planowany wylot samolotu to godz. 18.30.

AKTUALIZACJA GODZ. 17.00
    O 16.10 rozpoczęła się odprawa pasażerów. Przewoźnik poinformował, że zakończył naprawę, ale do potwierdzenia usunięcia usterki niezbędne są testy. Jeszcze trwają.

AKTUALIZACJA GODZ. 15.35
    Udało nam się skontaktować z przedstawicielem Small Planet Airlines. Kilkanaście minut po godz. 15 oświadczył, że zgodnie z posiadanymi przez niego informacjami, naprawa usterki samolotu powinna potrwać ok. 9 godzin. Przypomnijmy, że doszło do niej ok. godz. 4.40.

- Jeśli naprawa się przedłuży, pasażerowie zostaną skierowani do hoteli - oznajmił Tomasz Ostojski, przedstawiciel Small Planet Airlines. Przewoźnikowi - mimo prób - nie udało się zorganizować maszyny zastępczej.

Przewoźnik nie odniósł się również do deklaracji części pasażerów, którzy stwierdzili, że nie wsiądą do maszyny, która uległa awarii.

WCZEŚNIEJ PISALIŚMY
    - Samolot miał wystartować o godz. 4.40. Przewoźnik poprosił, żebyśmy się stawili dwie godziny wcześniej. Odprawa przebiegła bez problemów i znaleźliśmy się w samolocie. Maszyna zaczęła się rozpędzać ale po chwili poczuliśmy nagłe hamowanie. Kapitan oznajmił, że mamy do czynienia z usterką samolotu. Jesteśmy na lotnisku już ponad 12 godzin - relacjonuje Konrad Suski, jeden z pasażerów.

Samolot należy do linii Small Planet Airlines. Nie udało nam się kiedy i czy samolot może wystartować. Kiedy dzwoniliśmy do polskiego biura przewoźnika, w słuchawce usłyszeliśmy komunikat "Nie ma takiego numeru".

Pasażerowie narzekają także na obsługę naziemną. - Na razie dostaliśmy tylko suche kanapki. Nie mamy wody. Cześć osób chciała nawet zrezygnować z wycieczki i opuścić lotnisko ale im nie pozwolono. Wiem, że są tu m.in. osoby, które potrzebują leków, do tego małe dzieci - mówi Konrad Suski.

Na zlecenie Small Planet Airlines obsługę naziemną zapewnia firma LS Technics. - Kwestia usterki technicznej i dalszego ciągu podróży leży po stronie przewoźnika. Na podstawie podpisanej z nim umowy obowiązują nas procedury, kiedy pasażerom przysługuje posiłek lub hotel - mówi Magdalena Jelonek, przedstawiciel firmy.

*Wybieramy Dziewczynę Lata 2015 ZGŁOŚ SIĘ i ZAGŁOSUJ NA KANDYDATKĘ
    *Burza na Śląsku i Zagłębiu. Skutki nawałnic są potworne ZDJĘCIA + WIDEO
    *Przepis na leczo SPRAWDZONY I NAJSZYBSZY
    *Ceny żywności mamy najniższe w Europie SPRAWDŹ PORÓWNANIE
    *Katowice stają się centrum IT w Polsce. Ile można zarobić?
    *Zoo w Chorzowie od kuchni. Tego nie zobaczysz w czasie zwiedzania ZDJĘCIA I WIDEO

Czytaj treści premium w Polsce Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (9)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Stuki w lewym silniku

Dawid (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Witam, nie narzekam na small planet ale wylatujac z Grecji 10.08.2015 pierwszy raz się bałem i miałem ochotę wysiąść, przy starcie z jednego silnika lub wirnika przy wysokich obrotach dobiegal przerazliwy dźwięk, wcześniej dowiedziałem się że na płycie w pl już godzinę sprawdzali samolot i dlatego był opóźniony, po wyladowaniu w Katowicach już czekał wóz techniczny i straż, pisze o tym bo ktoś się takimi rzeczami powinien zająć, tam było ok 180 osób. Jeśli to jedna i ta sama maszyna to przydałoby się ją wycofac dla bezpieczenstwa pasażerów i floty samolotowej. zwiń

Porażka

Ja (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

My mieliśmy lecieć z Poznania do Katowic i na Ibizę. Na pół godziny przed wylotem poinformowano nas że nigdzie nie wylecimy bo w Katowicach zepsuł się samolot. Totalna porażka. Było to 21 lipca. Podstawiono nam autokar do Katowic. A jak ktoś nie mógł jechać autokarem to kazano nam jechać pociągiem. Tak powiedziała pani zatrudniona przez Itakę. Totalna porażka to buro i linia Small Planet. W autokarze śmierdziały same fekalia i takim śmierdzącym autokarem jechaliśmy 7 godzin do Katowic. Na powrót z Ibizy o mało włos nie spaliśmy na pas lotniczy. zwiń

Awaria samolotu

MiROr (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5

12 czerwca br podobna sytuacja miała miejsce we Wrocławiu, samolot Small Planet miał wylecieć z Wrocławia na Zakynthos 12 a wyleciał 13 czerwca, sytuacja z opisu wyglądała tak samo...

Awaria samolotu..

Xantess (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Sam osobiście leciałem Small Planet Airlines i muszę przyznać, że linia posiada naprawdę doświadczonych pilotów oraz bardzo miły personel pokładowy, a takie awarie niestety od nich nie są uzależnione, więc nie powinno się na nich narzekać xD
    Pozdrawiam! :)zwiń

Awaria samolotu..

Xantess (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Ludzie powinni dziękować Bogu, że kpt zauważył awarię jeszcze podczas nabierania prędkości a nie w powietrzu.. Przynajmniej miał pole manewru i jeszcze wyhamował maszynę ;)
    Gratulacje! ;)

Awaria samolotu

czytelnik (gość)

Zgłoś naruszenie treści

13.07.2015 te dame linie lotnicze na tym samym lotnisku również mialy wpadkę ponieważ była awaria samolotu do Burgas i opóźnienie było 3, 5 godz.

Odszkodowanie

Luk (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

Każdy pasażer może domagać się odszkodowania, proszę znaleśc firmy które się tym zajmują i w ciągu kilku miesięcy każda osoba otrzyma kilkaset Euro odszkodowania!!

!

Maciek (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

O jejciu, pracuje w lotnictwie 3 lata i często się zdarzają takie awarie...

Aga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Patrząc na ubrania mam wrażenie, że to bardzo, bardzo stare zdjęcie :)