Menu Region

Nie dajmy się nabrać kłamliwym reklamom

Nie dajmy się nabrać kłamliwym reklamom

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Joanna Pieńczykowska

Prześlij Drukuj
44 proc. Polaków nie potrafi ocenić realnie, które informacje w reklamie są prawdziwe, a które nie. Firmy to bezlitośnie wykorzystują i naciągają klientów jak mogą. Co ciekawe, zupełnie nie boją się żadnych konsekwencji.
"Laptop z modemem tylko za 1 zł" - reklamowała w kwietniu sieć Plus. Klienci, którzy pofatygowali się do salonu, sądząc, że podpiszą umowę i odbiorą laptopa za symboliczną złotówkę, poczuli się rozczarowani: cena 1 zł dotyczyła tylko modemu, chociaż w reklamie umieszczono ją na ekranie komputera.

Z kolei PKT Centertel, operator sieci Orange, w kampanii "Bliskość tworzy święta" promował usługę darmowych rozmów "Wybrane trzy numery". Klienci, którzy z oferty skorzystali, srodze się przerazili, oglądając potem rachunki: darmowe rozmowy z wybranymi osobami nie obowiązywały bowiem w okresie świątecznym, czyli 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.

Również ostatnia promocja Tele2 "Darmowe rozmowy non stop" nie była prawdziwa. Gratis oferowano tylko pierwsze 2000 minut na połączenia telefoniczne i internetowe, a po przekroczeniu limitu operator naliczał opłaty według zwykłych stawek.

Kłamstwo w reklamach może jednak słono kosztować - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce, by przekonali się o tym operatorzy sieci Plus, Orange oraz Tele2. Nałożył na nich łącznie ponad 1,6 mln zł kar. I zapowiada, że na tym nie poprzestanie.

Najwięcej - 840 tys. zł - ma zapłacić Polkomtel, operator sieci Plus. Z kolei PKT Centertel, operator sieci Orange, ukarany został karą 800 tys. zł. UOKiK skrytykował też firmę Tele2. To najwyższe w historii kary za reklamy wprowadzające w błąd. Ale UOKiK ma nadzieję, że ich dotkliwość zniechęci innych do stosowania nieuczciwych praktyk. - W ciągu roku prowadzimy około 30 postępowań w sprawie nieuczciwych reklam - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

1 3 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się