Łyk wody? Tylko z zaświadczeniem. Zatrudnieni w E. Leclerc skarżą się na pracodawcę

Piotr Nowak
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Tomasz Bolt/Polskapresse
Na złe traktowanie w E. Leclerc przy ul. Turystycznej narzekają zatrudnieni przez agencje pośrednictwa pracy. Jedna już grozi im sądem.

- Musiałam dostać zaświadczenie, żeby mieć ze sobą butelkę z wodą. Lekarz, którego o nie poprosiłam, powiedział, że głupszego dokumentu w życiu nie wystawił - mówi jedna z kobiet zatrudnionych przy kasach. - Uwłaczające było też przebieranie się w jednej szatni z mężczyznami - dodaje.

Relację potwierdza inny z zatrudnionych. - Jest jedna wspólna szatnia. Osoby wrażliwe musiały uporać się ze wstydem - przyznaje pracownik E.Leclerca.

Kolejny zarzut? Traktowanie pracownika jak potencjalnego złodzieja. - W pokoju socjalnym nie ma kubków. Można przynosić własne, ale wcześniej ochroniarze oklejają je specjalnymi znaczkami. Jeszcze rozumiem, że oznaczają słodycze, bo ktoś może próbować wynieść je ze sklepu, ale kubki i widelce - dziwi się kobieta.

- Pracowałem po 12 godzin i miałem tylko dwie przerwy po 15 minut. Za pięć złotych za godzinę. Ta stawka nie jest adekwatna do obowiązków - mówi pracownik E.Leclerca.

Według części zatrudnionych w tym hipermarkecie, zastraszanie przez kierownictwo to codzienność.

Małgorzata Wójcik-Szymuś, prezes spółki Turisdis i dyrektor E.Leclerca przy ul. Turystycznej, utrzymuje, że zatrudnionym zapewnia oddzielne szatnie. Broni zakazu jedzenia i picia przy kasach. - Chciałby pan być obsługiwany przez pracownika, który akurat coś konsumuje? - pyta.

Ale czy picie wody w czasie upałów nie zasługuje na taryfę ulgową? - W sklepie jest klimatyzacja. Ponadto nie ma problemu, by wyjść do pomieszczenia socjalnego napić się czy skorzystać z toalety - zapewnia.

Przyznaje, że jest zaskoczona posądzeniem o zastraszanie.

- Mamy młodą ekipę, pracownicy raczej starają się pomóc kolegom. Do tej pory nikt się nie skarżył na złe traktowanie - utrzymuje Wójcik-Szymuś. - Jesteśmy w Lublinie od lat. Staramy się dbać o opinię klientów i pracowników. Czekam na wyjaśnienie od nich.

O sprawie dowiedzieliśmy się, gdy znajomy jednej z pracownic zrelacjonował sytuację na portalu społecznościowym. Opisana przez niego agencja zatrudnienia zarzuca mężczyźnie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Sprawa została zgłoszona do prokuratury.

- Próbowaliśmy się dogadać z agencją, ale zaczęła nam zarzucać, że ją zniesławiamy. Teraz nie odpuścimy - zapowiada kobieta zatrudniona przy kasie.

- Rozpoznamy sprawę - zapewnia Danuta Serwinowska, zastępca okręgowego inspektora pracy w Lublinie. Sprawą się zainteresowało stowarzyszenie Obywatelska RP.

ZOBACZ TEŻ:
Dlaczego ludzie wyładowują swoją frustrację na osobach pracujących w usługach?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Łyk wody? Tylko z zaświadczeniem. Zatrudnieni w E. Leclerc skarżą się na pracodawcę - Kurier Lubelski

Wróć na i.pl Portal i.pl