Menu Region

Zanim kupisz, sprawdź ceny w internecie

Zanim kupisz, sprawdź ceny w internecie

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Tomasz Dąbrowski

Prześlij Drukuj
Już prawie co trzeci internauta (5 mln osób) korzysta z tzw. porównywarek cenowych. Mimo że w ostatnich latach coraz lepiej zarabiamy, to wciąż nie zamierzamy przepłacać.
I to niezależnie od tego, czy chcemy kupić książkę czy telewizor. Najpopularniejszym serwisem, w którym możemy porównać ceny, jest obecnie Ceneo.pl, należące od niedawna do południowoafrykańskiego koncernu Napsus.

Miesięcznie na stronę wchodzą 4 mln internautów. Serwis jest w pierwszej dwudziestce witryn internetowych najchętniej odwiedzanych przez Polaków.

Za pośrednictwem Ceneo.pl internauci mogą porównywać ceny towarów, sprzedawanych w ok. tysiącu e-sklepów. Dzięki obecności w porównywarce mają one większe obroty. Ale nie za darmo.

Za każdego potencjalnego klienta, który znajdzie się na witrynie danego sklepu na skutek przejścia z Ceneo.pl, serwis każe sobie płacić od 20 do 50 gr. Oprócz tego partnerów korzystających z usług Ceneo obowiązuje miesięczny abonament w wysokości 65 zł.

Coraz więcej osób korzysta z internetu przez komórkę. Tu prekursorem jest serwis M.nokaut.pl., który przystosowany jest specjalnie do używania przez telefon komórkowy. - Ze względu na niewielką szybkość dostępu serwis nie może być przeciążony informacjami - mówi Michał Jaskólski, dyrektor IT w Nokaut.pl.

Firma oferuje między innymi funkcję geolokalizacji. Dzięki mapom Google można, będąc w sklepie, sprawdzić nie tylko, czy oferta jest atrakcyjna cenowo, lecz także czy inne sklepy w najbliższej okolicy nie oferują lepszych warunków. Jeśli znajdziemy lepszą ofertę, możemy od razu skontaktować się ze sprzedawcą i sprawdzić, czy produkt jest dostępny. Pokieruje nas tam telefon z GPS-em.

Tak więc zamiast biegać po sklepach w poszukiwaniu okazji, warto zajrzeć do internetu. Także wtedy, kiedy już wyszliśmy z domu na zakupy.

Jak szukamy towarów w sieci

Przeszukuję oferty znanych mi aukcji internetowych - 41 proc.
Korzystam z wyszukiwarki internetowej - 32 proc.
Przeszukuję ofertyznanych mi sklepów internetowych - 16 proc.
Korzystam z porównywarek cen - 8 proc.

Źródło: Gemius SA, 07.07

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się