Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chorzów: W połowie maja rozpocznie się remont ulic Wolności i Dąbrowskiego

Kamila Rożnowska
Arkadiusz Ławrywianiec/DziennikZachodni
To będzie trudna wiosna dla kierowców z Chorzowa. Od listopada w rejonie rynku trwa budowa centrum przesiadkowego i całym czas jeździmy objazdami, a już za dwa tygodnie drogowcy mają rozpocząć modernizację dwóch kluczowych ciągów komunikacyjnych w tym mieście - ulicy Wolności oraz równoległej do niej ulicy Dąbrowskiego . Równocześnie.

Wojciech Osadnik, zastępca dyrektora chorzowskiego Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów tłumaczy, że taka decyzja została podyktowana faktem, iż do końca tego roku MZUiM, i Tramwaje Śląskie muszą wykorzystać i rozliczyć przyznane na te cele dofinansowania.

Spółka tramwajowa na remont torowiska na całej długości ulicy Wolności (od granicy ze Świętochłowicami do Chrobrego w Chorzowie) otrzymała pieniądze z Unii Europejskiej, natomiast MZUiM na remont ul. Dąbrowskiego uzyskał 3 mln zł dotacji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych (całość ma pochłonąć 6,6 mln zł).

I zapadła decyzja o rozpoczęciu prac. Bo jeśli nie udałoby się wykorzystać tych pieniędzy do końca tego roku, to przepadłyby.
Zgodnie ze wstępnym harmonogramem na "Wolce" prace miałaby rozpocząć się od skrzyżowania z ulicą Omańkowską do Świętochłowic. Na całej długości remontowanej ulicy pierwszeństwo będą mieć Tramwaje Śląskie, MZUiM i przedsiębiorstwo wodociągowe zastrzegły sobie, że ich część robót może trwać nawet do 2017 roku.

Już są opóźnienia

Plan jest bardzo ambitny. Od połowy maja centrum Chorzowa zostanie rozkopane niemal z każdej strony. W części północnej do końca maja powinna zakończyć się budowa wspomnianego już centrum przesiadkowego. Powinna, ale już teraz widać, że pewne opóźnienie jest niewykluczone.

Zgodnie z orientacyjnym harmonogramem robót, który otrzymaliśmy na przed rozpoczęciem realizacji tej inwestycji, gotowa powinna już być wschodnia nitka torowiska, a finalizowana - część zachodnia. Tymczasem ku końcowi zmierza dopiero pierwszy odcinek w kierunku Katowic, a tramwaje jeżdżą torem zachodnim wahadłowo od połowy listopada zeszłego roku.
Poza tym w trakcie budowy została podjęta decyzja o zmianie wyglądu wiat przystankowych.

Jedna wiata, nie osiem

W pierwotnym projekcie miało być ich osiem, ale koncepcja centrum przesiadkowego powstawała wcześniej, zanim znane było rozstrzygnięcie konkursu na architektoniczną wizję chorzowskiego rynku. Teraz, żeby przystanki bardziej pasowały do tej koncepcji, zdecydowano o zmianie projektu.

Zamiast ośmiu mniejszych wiat, będzie podwójne, poliwęglanowe zadaszenie obejmujące wszystkie perony. Ta zmiana z kolei wymagała korekty w dokumentacji budowy centrum przesiadkowego, która powinna być gotowa za kilka tygodni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!