Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Moda to nie tylko sieciowe sklepy. Rozmowa z projektantem trójmiejskiej marki Keyce [POLFASH BRAMEE]

Marta Irzyk
O tym, co projektuje na najbliższy sezon i dlaczego warto kupować ubrania, które będzie można nosić dłużej, mówi Kacper Cząstka, projektant trójmiejskiej marki Keyce.

Jak Keyce przygotowuje się do Polfash Bramee?
Kończę nową kolekcję na wiosnę i lato 2015, która będzie miała swoją premierę właśnie na Polfash Bramee. Staram się na kolejnych edycjach targów pokazywać aktualne kolekcje. Na Polfash Bramee jest jedynie osiemnaście marek i klienci są w stanie zapoznać się z ofertą wszystkich wystawców, więc to doskonała okazja do zaprezentowania kolekcji.

Czym różni się kontakt z klientem w butiku od kontaktu na targach?
Jedynie przestrzenią. Zarówno na targi, jak i do butiku przychodzą klienci zainteresowani konkretnym produktem, ale i tacy, którzy nie znają jeszcze pojęcia "polskiej mody" i trzeba im tłumaczyć, kim jesteśmy i co robimy. Bardzo lubię kontakt z jedną i drugą grupą, są to zupełnie inni odbiorcy i ciekawie jest móc uczestniczyć w ich uświadamianiu.

To kolejna edycja Polfash Bramee w Gdańsku. Jak oceniasz trójmiejski rynek modowy, rozwija się dzięki targom?
Trójmiejski rynek modowy jest jeszcze bardzo stereotypowy. Słowo projektant jednym kojarzy się z czymś nad wyraz ekskluzywnym, z czymś, na co nie mogą sobie pozwolić. Z drugiej zaś strony są osoby, którym słowa "młody projektant" kojarzą się z rękodziełem lub ostatnimi czasy nad wyraz często używanym wyrazem "design". Niestety, świadomość istnienia polskiej mody jest bardzo niska. Niewiele ludzi docenia także jakość produktów. To wszystko się jednak powoli zmienia! Myślę, że dużą zasługą są właśnie targi takie jak Polfash Bramee czy sklepy z polską modą, które znajdują się w galeriach handlowych. Dzięki temu trafiają do odbiorcy w ich naturalnym środowisku. To ważne, aby pokazywać polską modę jako alternatywę dla sklepów sieciowych, a nie tylko modę niszową dla niewielu odbiorców.

Na jakie kolory i kroje stawia Keyce tegoroczną wiosną i latem?

Kroje jak zwykle ponadczasowe i proste z unikatowymi detalami - to styl Keyce. W kwestii kolorów pojawią się zarówno charakterystyczne dla nas czarny i odcienie szarości, ale także biały, odcienie brązu i beżu, a także morska zieleń.

Tworzysz według filozofii slow fashion. Co oznacza ona w praktyce?
Slow fashion to nie tylko filozofia projektowania, ale także sprzedaży i podejścia do klienta. Rynek mody jest nastawiony na to, aby szybko kupić, krótko nosić i wyrzucić. My stawiamy na produkty, które będą z tobą dłużej niż jeden sezon. Obserwujemy trendy, ale nie projektujemy jedynie opierając się na nich. Tworzymy modele, które będą aktualne wiele sezonów. Modele z kolejnych kolekcji uzupełniają się. Slow fashion to także mądre kupowanie. Generalnie mamy w swoich szafach za dużo! My mówimy: kup mniej, ale rzeczy lepszej jakości.

Rozmawiała Marta Irzyk

Polfash Bramee w Gdańsku: 11 - 12 kwietnia 2015 roku

Trzecia edycja targów mody Polfash Bramee odbędzie się w Galerii Bałtyckiej 11 i 12 kwietnia. Projekty prezentować będzie 18 polskich marek, w tym m.in. MISBHV, Zuo Corp +, Ma-mapiki, Nubee, Rilke, Rozwa-dowska Bags, Keyce i EVC DSGN. W sobotę gościem specjalnym będzie Maja Sablewska, która z fotografem będzie szukała najlepiej ubranych klientów Galerii Bałtyckiej i osób odwiedzających Polfash Bramee. Wybrane osoby otrzymają bony na zakupy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki