Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Rynku rozkładają już pierwsze ogródki. Z widokiem na... plac budowy (ZDJĘCIA)

Malwina Szczygłowska
fot. Malwina Szczygłowska
Pierwsi restauratorzy zaczynają wystawiać letnie ogródki w Rynku. Jest jeszcze chłodno, ale chętni mogą korzystać z nowych miejsc "pod chmurką". Niestety, jest jeden mankament - plac budowy. Od stycznia trwa bowiem budowa nowej nawierzchni, tzw. szpilkostrady. Druciane ogrodzenia, które zostały tam zamontowane w związku z pracami szpecą Rynek i odstraszają turystów.

Większość restauratorów albo już wystawiła ogródki piwne, albo niedługo to zrobi. Jeszcze przez najbliższe dwa miesiące zarówno właściciele lokali, jak i turyści i mieszkańcy miasta będą musieli "podziwiać" plac budowy, siedząc pod parasolami. - Nie wygląda to zbyt ciekawie - mówi Katarzyna Raczek, wrocławianka. - Na szczęście z tego co wiem, takie widoki potrwają tylko do czerwca - dodaje.

Faktycznie, według informacji uzyskanych od wrocławskiego ZDiUM-u na okres trzech miesięcy, od czerwca do 15 września prace nad nową nawierzchnią Rynku zostaną zawieszone. Jest to wynik ustaleń między restauratorami oraz organizatorami planowanych imprez a urzędnikami. Prace do momentu przerwy letniej będą trwały do końca maja. Ich ostatnim etapem będzie budowa szpilkostrady na pierzei północnej Rynku, od ul. św. Mikołaja do nr 51 oraz pierzei południowej, od pl. Solnego do nr 20.

- Na czas przerwy w budowie szpilkostrady zostaną usunięte druciane ogrodzenia, które teraz są zamontowane w miejscu robót - mówi Krzysztof Kubicki ze ZDiUM.

CZYTAJ TEŻ: Pierwszy fragment szpilkostrady w Rynku już gotowy (FILM I ZDJĘCIA)

Od 15 września robotnicy powrócą na plac budowy i zajmą się do listopada pierzeją zachodnią Rynku. Zakończenie prac planowane jest na 10 listopada.

Przypomnijmy, że budowa tzw. szpilkostrady wokół Ratusza ma potrwać blisko rok. Prace nad nową nawierzchnią zaczęły się w styczniu. Łącznie będzie ona miała powierzchnię 5 tys. mkw. i będzie szeroka na 6 metrów. Na jej budowę miasto wyda ponad 2,7 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska