Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Lublin: Potrzebne są linie ekspresowe, które ominą centrum miasta

Małgorzata Szlachetka
Jak zmieni się nowy układ połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie? Decyzje w tej sprawie będą zapadać w przyszłym roku. ZTM Lublin zapewnia, że weźmie pod uwagę także opinie pasażerów
Jak zmieni się nowy układ połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie? Decyzje w tej sprawie będą zapadać w przyszłym roku. ZTM Lublin zapewnia, że weźmie pod uwagę także opinie pasażerów archiwum
Wygląda na to, że zmieni się siatka połączeń miejskiej komunikacji w Lublinie. Szef MPK Lublin widzi potrzebę uruchomienia tzw. linii ekspresowych, które będą omijać zakorkowane centrum miasta.

- Obecny układ powstawał w latach 70. i 80. Chodziło o zapewnienie dojazdu do zakładów przemysłowych, których dziś już nie ma. Poza tym, miasto rozbudowało się o nowe osiedla - mówi Tomasz Fulara, prezes miejskiego przewoźnika MPK Lublin.

Co zrobić, żeby przez Lublin jeździło się szybciej? - Na przykład nie mamy idealnego połączenia Czubów z Czechowem. Dobrym rozwiązaniem byłoby uruchamianie linii prowadzących obrzeżami miasta, a omijających zakorkowane centrum Lublina - proponuje Fulara.

Obecnie prace nad nowym układem miejskiej komunikacji prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Do końca roku potrwają badania - ankieterzy pytają pasażerów autobusów i trolejbusów m.in. o to, którędy i jak długo jadą miejską komunikacją. Wyniki mają być znane w pierwszym kwartale 2015 roku. Zmieniony układ linii musi uwzględniać przede wszystkim włączenie do krwiobiegu komunikacyjnego 26,4 kilometra nowej trakcji trolejbusowej. Wejście w życie zmian poprzedzą konsultacje społeczne - ZTM Lublin planuje je na drugi kwartał 2015 roku.

Jedno jest pewne: Lublin w tym momencie nie rozważa wprowadzenia typowych linii ekspresowych, które - żeby szybciej dowieźć pasażerów - nie zatrzymują się na wszystkich przystankach. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w Warszawie, gdzie pierwsze ekspresowe linie zostały uruchomione na początku lat 90. Przy okazji oddania drugiej linii metra, powstaną trzy kolejne.

- Pasażerowie bardzo je sobie chwalą - zauważa Igor Krajnow, rzecznik ZTM w Warszawie.

- Jednym z założeń nowej siatki połączeń jest "wyprostowanie" przebiegu wybranych linii, tak aby zminimalizować liczbę linii o dość skomplikowanej trasie, a tym samym uzyskać większą prędkość komunikacyjną autobusów i trolejbusów - odpowiada Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM Lublin.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski