Marcin Sikorski, twórca serwisu "Nagłówki nie do...

    Marcin Sikorski, twórca serwisu "Nagłówki nie do ogarnięcia", o PornHub i kampaniach reklamowych

    Kuba Dobroszek

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    - 20 lat temu Neil Postman ostrzegał, że ludzkość zabawi się na śmierć. Staram się przyspieszyć ten moment - mówi Marcin Sikorski, współzałożyciel portalu z memami "Nagłówki nie do ogarnięcia", współtwórca MediaTorów.
    Marcin Sikorski: Kocham zasadę "Never been done before". Marzę o robieniu właściwie tylko takich kampanii

    Marcin Sikorski: Kocham zasadę "Never been done before". Marzę o robieniu właściwie tylko takich kampanii ©Andrzej Banaś/Polskapresse

    Cześć, gościu od porno!
    W końcu jakiś komplement!

    Wcześniej zostawałeś już gościem "od czegoś"?
    Nie tak dawno, podczas festiwalu filmowego Kino na Granicy, przed koncertem poniosło się po sali: "To jest koleś od Nagłówków" (czyli w domyśle od internetowego serwisu "Nagłówki nie do ogarnięcia"). Wiesz - rozmowy, uściski dłoni, pytania "jak żyć"... Wniosek: chcesz mieć szacunek ludzi hipsterskiej ulicy? Załóż fan page.

    To ciekawe, bo w życiu zrobiłeś już multum ciekawych projektów, otrzymywałeś prestiżowe nagrody, a sława przyszła dopiero za działania, powiedzmy, nie do końca poważne.
    Neil Postman już z 20 lat temu ostrzegał, że ludzkość zabawi się na śmierć. Staram się skrócić cierpienia i przyspieszyć ten moment.

    Zasłynąłeś tym, że razem z Piotrkiem Cebo wzięliście udział w konkursie na dyrektora kreatywnego PornHuba - jednego z największych serwisów oferujących wiadomo jaką treść. Choć wasza praca nie wygrała, spotkała się z ogromnym entuzjazmem internautów. I tu nasuwa się pytanie: czy stałeś się sławny, bo stworzyłeś kreację dla, umówmy się, intrygującego portalu, czy dlatego, że wymyśliłeś świetną kreację?
    W tym przypadku zagrały chyba oba czynniki. Sama kreacja cieszyła się uznaniem zarówno ekspertów z branży reklamowej, jak i zwykłych internautów. Dodatkowo dotyczyła serwisu pornograficznego, który sam nazwałeś "intrygującym". A wszystkich pociąga tabu. Tutaj kluczem do sukcesu było to, że ludzie odnaleźli w tym obrazku siebie.

    Wasza praca opiera się na schemacie internetowego memu. Czy w dobie nowinek technicznych i urządzeń mobilnych jest jeszcze możliwe rozkręcenie kampanii, która nie będzie się opierała na krótkich internetowych formach?
    Tak, choć nie jest to łatwe. Nasz pomysł na kampanię PornHuba oparty był na jednym obrazku, czyli w zasadzie na memie, który ma szansę być powielany w różnych sytuacjach. Jeśli bierzemy pod uwagę poważniejsze kampanie, które próbujemy rozkręcić w innych mediach, jest to inna bajka.
    Dane o milionach odwiedzających strony z porno muszą być jakąś manipulacją. Nie wierzę, że w Polsce jest tylu złych ludzi
    Staroświecka?
    Złe słowo. Jest mnóstwo świetnych kampanii, które z memami nie mają nic wspólnego. Nie oznacza to, że są nieciekawe.

    Na przykład?
    Najlepsze hasło reklamowe ma według mnie producent ekskluzywnych zegarków. "Nigdy nie posiadasz zegarka Patek na własność, po prostu opiekujesz się nim dla następnego pokolenia". To hasło jest długie, trzeba trochę pomyśleć, żeby zrozumieć jego siłę, nie jest przerabiane na memy. Mimo to jest wybitne ze względu na perfekcyjne zrozumienie potrzeb i grupy docelowej.

    Który rodzaj kampanii reklamowej jest trudniejszy do rozkręcenia?
    W przypadku internetu, jeśli dany koncept ma potencjał memowy, to ma dużo większe szanse, by żyć własnym życiem, a więc osiągnąć większy zasięg. Przypomina mi się choćby Jean-Claude van Damme, który robił szpagat na jadących tyłem ciężarówkach. Obecnie w sieci jest mnóstwo filmików parodiujących ten klip. O to w tym chodzi, bo nawet jeśli ktoś nie widział oryginału, będzie szukał lub pytał innych, o co tym chodzi - i w końcu trafi na oryginalną reklamę.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Nie przegap

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama