Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2014 z CKE. Język hiszpański: podstawa i rozszerzenie [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

KS
Egzamin gimnazjalny 2014
Egzamin gimnazjalny 2014 Paweł Miecznik
Egzamin gimnazjalny z języka hiszpańskiego rozpoczął się 25 kwietnia 2014 roku o godz. 9. Uczniowie, którzy do niego przystąpią najpierw rozwiążą test na poziomie podstawowym, a o godzinie 11 - na poziomie rozszerzonym.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014. WSZYSTKIE PRZEDMIOTY ZNAJDZIESZ TUTAJ:

CKE opublikuje arkusze z tych testów. O godzinie 12 - arkusz egzaminu gimnazjalnego na poziomie podstawowym, a o godzinie 14 - arkusz z poziomu rozszerzonego z języka hiszpańskiego.


ZOBACZ:
EGZAMIN GIMNAZJALNY JĘZYK HISZPAŃSKI ARKUSZ POZIOM PODSTAWOWY
EGZAMIN GIMNAZJALNY JĘZYK HISZPAŃSKI TRANSKRYPCJA POZIOM PODSTAWOWY
EGZAMIN GIMNAZJALNY JĘZYK HISZPAŃSKI ARKUSZ POZIOM ROZSZERZONY
EGZAMIN GIMNAZJALNY JĘZYK HISZPAŃSKI TRANSKRYPCJA POZIOM ROZSZERZONY

JĘZYK HISZPAŃSKI - PODSTAWA - PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.
1.1. ¿Qué le gusta más al perro?
1.2. ¿Cuándo hace deporte el chico?
1.3. ¿Qué está haciendo Pablo?
1.4. ¿Dónde están los amigos?
1.5. ¿Para qué llama Jaime a su amiga?

A. Para pedirle un favor.
B. Para recomendarle un libro.
C. Para darle las gracias por su visita.

1.1 A
1.2. B
1.3. A
1.4. C
1.5. A

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę Juana z mamą. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) czynność, którą wykonała (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę.
Uwaga! Jedna czynność została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.

2.1. Juan
2.2. la abuela
2.3. la madre
2.4. Montse

A. Ha roto la cámara.
B. Ha hecho la maleta.
C. Ha comprado medicinas.
D. Ha llamado a la familia.
E. Ha hecho algo para comer.

2.1. C
2.2. E
2.3. B
2.4. A

ZADANIE 3
Usłyszysz dwukrotnie komunikat. Zdecyduj, które ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz). Zakreśl literę P albo F.

3.1. Isla de la Felicidad es el nombre de un barco pirata. Fałsz
3.2. La especialidad del cocinero es un plato de carne. Fałsz
3.3. El hablante informa del plan de un viaje. Prawda

ZADANIE 4
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. No, hoy no va a llover.
B. Yo no lo he visto tampoco.
C. No, pero me gustaría aprender.
D. La verdad, no es muy divertida.
E. No, lo siento, he perdido su número.

4.1. B
4.2. A
4.3. E
4.4. C

ZADANIE 5
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

5.1. X: ¿Sabes cómo ir al Museo de Arte?
Y: _________________________
A. Vale, nos vemos en la entrada principal.
B. Ve andando, está en aquella plaza.
C. No puedo, es que voy al cine.
5.2. X: _________________________
Y: Sí, pero no es grande.
A. Este piso es demasiado pequeño, ¿no crees?
B. Es un viaje peligroso, ¿verdad?
C. Esta bolsa es muy bonita, ¿no?
5.3. X: José tiene novia.
Y: _________________________
X: Sí, sí, me la presentó ayer.
A. ¿Qué hay de nuevo?
B. ¡No me digas!
C. Está bien.

5.1.B
5.2.C
5.3.B

ZADANIE 6
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C.

6.1. Częstujesz koleżankę zrobionym przez siebie deserem. Jak zapytasz, czy jej smakuje?
A. ¿Te gusta?
B. ¿Te lo has probado?
C. ¿Qué te apetece comer?

6.2. Chcesz pożyczyć słownik od koleżanki. Jak ją o to poprosisz?
A. ¿Quieres este diccionario?
B. ¿Me prestas tu diccionario?
C. ¿Puedo dejar el diccionario aquí?

6.3. Widzisz, że kolega ma na sobie nowe spodnie. Jak mu powiesz, że dobrze w nich
wygląda?
A. Se llevan bien.
B. Están muy guapos.
C. Te quedan muy bien.

6.1 A
6.2. B
6.3. C

ZADANIE 7
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.

A. El autor de este texto busca algo a buen precio.
B. En este texto se recomienda hacer ejercicio al aire libre.
C. El autor de este texto escribe dónde estuvo el fin de semana.
D. En este anuncio se informa sobre el lugar de celebración de un encuentro.
E. Esta oferta está dirigida a personas que necesitan equiparse para practicar deporte.

7.1. E
7.2. C
7.3. D
7.4. A

ZADANIE 8
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.

8.1. ¿Cuál de estas frases sobre Anita es verdadera?
A. Llegó a la ciudad en avión.
B. Tiene tiempo para hacer lo que le apetece.
C. Está contenta con los planes de sus abuelos.

8.2. Miguel
A. ha perdido las llaves.
B. tiene que volver a casa.
C. empieza las clases a mediodía.

8.3. Alejandro escribe a Pepa para
A. pedirle su opinión sobre un concierto.
B. ver con ella un concierto en DVD.
C. invitarla a un concierto.

8.4. Manuela escribe sobre
A. su prima.
B. los problemas de su amiga.
C. la rutina diaria de su familia.

8.1 A
8.2. B
8.3. C
8.4. A

ZADANIE 9
Przeczytaj trzy oferty spędzenia wolnego czasu (A–C) oraz pytania dotyczące tych ofert (9.1.–9.4.). Do każdego pytania dopasuj właściwą ofertę. Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna z ofert pasuje do dwóch pytań.

9.1. ir a ver un espectáculo en el que participan animales?
9.2. preparar una presentación sobre antiguas costumbres culinarias?
9.3. hacer una foto del parque desde arriba?
9.4. invitar a sus amigos a merendar al aire libre?

¿Cuál es la mejor oferta para una persona que quiere
9.1. B
9.2. C
9.3. A
9.4. B

ZADANIE 10
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 10.1.–10.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. cogemos
B. jugar
C. mis
D. sus
E. tocar
F. tomamos

¿Has tenido alguna vez dos vecinas? Por la mañana, cuando 10.1. ____ el desayuno, viene la señora de la izquierda y empieza a contarnos la vida de todos los vecinos. Yo ya no puedo escuchar más 10.2. ____ historias. Cuando por fin se va, comienzo a 10.3. ____ la guitarra. En ese momento llama a la puerta la señora de la derecha y dice que hago mucho ruido. Yo le explico que el rock no es ruido.
¡Ya no puedo más!

10.1 F
10.2 D
10.3 E

ZADANIE 11
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 11.1.–11.3. Zakreśl literę A, B albo C.

Después de visitar España, 11.1. ____ sé cómo son los españoles. Son muy sociables y habladores. No todos bailan flamenco ni siempre van a los toros, pero a todos 11.2. ____ encanta ir de tapas. También son un poco impuntuales. Un día quedé 11.3. ____ un chico en una cafetería a las seis de la tarde. Llegó con 40 minutos de retraso. ¡Imagínate!

11.1. A. todavía; B. nunca; C. ya;
11.2. A. los; B. las; C. les;
11.3. A. con; B. a; C. de

11.1. C
11.2 C
11.3 A

TU ZNAJDZIESZ ARKUSZE I ODPOWIEDZI:
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK ANGIELSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK FRANCUSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK NIEMIECKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK ROSYJSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY - JĘZYK HISZPAŃSKI - PODSTAWA I ROZSZERZENIE

JĘZYK HISZPAŃSKI - ROZSZERZENIE - PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - NA NASTĘPNEJ STRONIE

JĘZYK HISZPAŃSKI - ROZSZERZENIE - PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6. do drugiego.

Tekst 1. Usłyszysz rozmowę dwóch osób.

1.1. Ayer después de las clases, Esteban
A. fue a la biblioteca escolar.
B. volvió directamente a casa.
C. visitó una exposición de animales exóticos.
1.2. ¿Qué hizo la madre de Esteban cuando vio al animal?
A. Le dio de comer.
B. Lo llevó al veterinario.
C. Salió a comprarle una jaula.
1.3. Los hablantes están
A. en la calle.
B. en una tienda.
C. en casa de Esteban.

Tekst 2. Usłyszysz wypowiedź Isabel.

1.4. En el tren, Isabel
A. dormía.
В. se aburría.
С. estaba emocionada.
1.5. Isabel se puso triste porque
А. la despertó su hermano.
В. perdió una prenda de vestir.
С. no podía ver el mar de cerca.
1.6. Isabel
A. recuerda un episodio de su infancia.
B. cuenta un accidente que tuvo en la playa.
С. describe un pueblo adonde fue de vacaciones.

1.1. A
1.2. A
1.3. B
1.4. C
1.5. B
1.6. C

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat szkoły. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

La persona que habla
A. ha ganado competiciones.
B. tiene clases extraescolares.
C. ha ayudado a niños enfermos.
D. no está de acuerdo con su familia.
E. ha suspendido un examen de inglés.

2.1. B
2.2. D
2.3. A
2.4. C

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.

A. Recorriendo Madrid por la tarde
B. Alimento para cuerpo y alma
C. Guía de turismo gastronómico
D. Vida nocturna de la ciudad
E. Llegada y alojamiento

3.1. E
3.2. B
3.3. A

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

UNA SIMPLE CONFUSIÓN
Jaime Gordon, como todos los fines de semana, fue de compras al centro comercial en su coche Concord 1978 color marrón. Lo aparcó cerca de la entrada. 4.1. ____ Lo buscó y unos minutos después lo encontró a la salida del parking. Pensó que tenía problemas de memoria. Al subir al coche, se dio cuenta de que no era el suyo. 4.2. ____ Mientras esperaba su llegada, apareció una anciana en un Concord 1978 color marrón, idéntico al suyo. Cuando llegaron los policías, pidieron explicaciones a los dos conductores. Entonces comprobaron las matrículas. 4.3. ____ ¡Una simple confusión! Fue increíble: dos vehículos del mismo
modelo y color, con la misma llave. 4.4. ____ Ya veis..., no hay nada imposible.

A. Entonces llamó a la policía.
B. Intentó abrir la puerta del coche, pero no pudo.
C. Resultó que estas se diferenciaban en una sola cifra.
D. Pero al salir del supermercado no lo vio en su sitio.
E. Y además, aparcados en el mismo sitio y a la misma hora.

4.1. D
4.2. A
4.3. C
4.4. E

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech osobach (5.1.–5.3.) oraz opisy czterech książek (A–D). Do każdej osoby dopasuj książkę, która najbardziej by jej odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdej osoby. Uwaga! Jeden opis książki został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
5.1. D
5.2. B
5.3. C

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

WYRAZY: el, grande, levantarse, ponerse, sueño, un

UN PARTIDO INOLVIDABLE
Desde pequeño admiraba a Rafa Nadal. Por aquel entonces jugar contra mi héroe era como hacer mis 6.1. ________ realidad. Al aparecer en la pista de Roland Garros, el público aplaudió a dos jugadores, a Rafa y a mí. Primero, presentaron al actual número uno del tenis masculino. Luego él me saludó y me dio la mano. Y al oído me confesó: “Nunca he jugado con alguien tan talentoso como tú. Eres un 6.2. __________ jugador”.
Empecé a sudar. “¿Cuántos minutos durará el partido?”, yo me torturaba con esa pregunta. Después, él 6.3. ________ en la línea de fondo de la pista. Yo también tomé mi posición pero, en mis pensamientos, corría de izquierda a derecha detrás de la pelota. “Sebastián, ya son las siete. Si no 6.4. __________ ahora mismo, vas a llegar tarde a clase”, oí la voz de mi madre. “¡Venga, rápido, adelante!” Abrí lentamente 6.5. ___________ ojos y me di cuenta de que estaba en mi cama.

6.1. suenos
6.2. gran
6.3. se puso
6.4. te levantas
6.5. los

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język hiszpański, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. Estos ejercicios (wydają mi się) __________________________________ muy difíciles.
7.2. Suelo acostarme muy tarde (w weekendy) ____________________________________.
7.3. En el norte, en invierno hace mucho frío y (pada śnieg) __________________________.
7.4. En mi pueblo (jest nowoczesny basen) ________________________________________.
7.5. Estaba de viaje y (dlatego) ________________________________ no pudo ir a la fiesta.

7.1. parecen
7.2. a las fines de semana
7.3. nieva
7.4 hay una piscina moderna
7.5 por eso

ZADANIE 8
Obejrzałeś(-aś) wystawę fotograficzną. W e-mailu do kolegi z Hiszpanii:

  • wyjaśnij, dlaczego wybrałeś(-aś) się na tę wystawę
  • opisz zdjęcie, które najbardziej Ci się podobało
  • napisz o Twoich planach związanych z fotografowaniem.

Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

GŁOS WIELKOPOLSKI - EDUKACJA: TERMINY EGZAMINÓW, PRZECIEKI, TESTY PRÓBNE, ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014:

JĘZYK POLSKI I HISTORIA, MATEMATYKA I PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE, JĘZYKI OBCE: ANGIELSKI, NIEMIECKI

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski