Podróż bez dachu

Maciej Pobocha
Peugeot 207 CC choć mały, to z dieslem kosztuje ponad 90 tys. zł. Lepiej wyglądają w nim panie niż panowie, co akurat nie jest wadą.

207 CC to cabrio-coupe. Wyposażono go w składany automatycznie, twardy dach chowający się w bagażniku. Francuska marka ma długą historię w produkcji tego typu aut. Pierwszym na świecie seryjnie wytwarzanym cabrio-coupe (choć wówczas taka nazwa nie funkcjonowała) był Peugeot 402 Eclipse z 1936 r.

Otwarcie b ądź zamknięcie dachu w jego praprawnuku trwa 25 sekund i może się odbywać podczas postoju lub jazdy z prędkością do 10 km/h. Przed złożeniem dachu należy upewnić się, że elastyczna roleta znajdująca się w bagażniku jest zaciągnięta.

Po wciśnięciu guzika najpierw opuszczają się cztery szyby boczne, po czym dach trafia do przestrzeni bagażowej. O rozpoczęciu i zakończeniu składania/rozkładania dachu informują sygnały dźwiękowe, a całą operację można obserwować na kolorowym ekranie.

Podróż w 207 CC może odbywać się z dachem i podniesionymi szybami bocznymi, z dachem i opuszczonymi szybami, bez dachu z podniesionymi szybami, bez dachu z opuszczonymi szybami. Bagażnik w układzie coupe ma pojemność 370 l, a po złożeniu dachu - 145 l.

Auto - przynajmniej w teorii - przeznaczone jest dla czterech osób. Miejsca z tyłu określane są jednak jako "pomocnicze", co zgadza się z prawdą, bo mieści się na nich damska torebka. Dorosłym zdecydowanie zabraknie miejsca na nogi i nad głową.

Z przodu siedzi się nisko, co spodoba się zapewne kierowcom lubiącym sportową jazdę. Zapędy do szybkiej jazdy studzi mniej sztywne niż w hatchbackiem nadwozie - podczas jazdy odczuwa się jego delikatne kołysanie. Nie najlepsza jest widoczność, którą ograniczają grube słupki boczne.
Silnik wysokoprężny 1,6 l o mocy 109 KM zapewnia przyzwoitą dynamikę. Chwilowo, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, maksymalny moment obrotowy może wzrosnąć z 240 do 260 Nm, co przydaje się podczas wyprzedzania. Głośniej zaczyna pracować przy 2800 obr./min. 5-stopniowa, ręczna skrzynia jest precyzyjna.

W przeprowadzonym przez niemiecki automobilklub ADAC teście bezpieczeństwa małych kabrioletów, 207 CC uzyskał najwyższe noty. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki zabezpieczeniom przed dachowaniem.

Podróżnych chronią dwa chromowane pałąki przeciwkapotażowe za tylnymi siedzeniami. Wysuwają się automatycznie na wysokość 20 cm w ciągu 175 milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem) dzięki ładunkom pirotechnicznym.

W 2007 r. sprzedano w Polsce 58 Peugeotów 207 CC, a w tym (do końca kwietnia) 56, co daje francuskiemu cabrio-coupe pierwsze miejsce w rankingu popularności samochodów z otwieranym dachem (przed Nissanem Micrą C+C i Peugeotem 307 CC).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na i.pl Portal i.pl