Menu Region

McDonald's to wciąż zły hamburger

McDonald's to wciąż zły hamburger

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Steve Hawkes

Prześlij Drukuj
McDonald?s odnotował największy wzrost sprzedaży od sześciu lat i w samym tylko przyszłym miesiącu obsłuży prawdopodobnie w Wielkiej Brytanii ponad 80 milionów klientów. Pomimo to firma pozostaje na dnie, jeżeli chodzi o reputację wśród konsumentów i postrzeganie tego, jak radzi sobie z ekologią.
Sondaż przeprowadzony przez ośrodek Populus pokazuje, że lęk przed otyłością wciąż jest silniejszy niż wysiłki podejmowane w ostatnich latach przez McDonald?s, aby zmienić swój wizerunek.

Sieć zbiera najgorsze oceny ze wszystkich firm gastronomicznych w Wielkiej Brytanii i znajduje się w tym rankingu za Starbucksem, Costa Coffee, KFC oraz swoim odwiecznym rywalem Burger Kingiem. Sondaż pokazuje, że przeważająca większość brytyjskiej opinii publicznej -84 procent - sądzi, że sieci, w których serwuje się hamburgery, nie przywiązują wystarczającej wagi do ekologii. I znów - McDonald?s jest postrzegany jako większy winowajca niż Burger King czy Kentucky Fried Chicken.

W istocie kwestionowana jest cała idea fast foodu. Dobra jakość, zdrowe składniki i cena uważane są przez ludzi przy wyborze tego, gdzie zjeść w mieście, za ważniejsze czynniki niż tempo podania posiłku. Prawie 80 procent uważa, że reklamy fast foodów skierowane do dzieci powinny być zakazane.

Sondaż, ostatni z serii zamówionych przez "The Times", pojawia się w trzy lata po tym, jak filmowiec Morgan Spurlock zmienił opinię o tej firmie. Dokument "Super Size Me", w którym amerykański reżyser przez 30 dni odżywia się wyłącznie w McDonald's, zaszokował publiczność po obu stronach Atlantyku.

Od tego czasu firma poczyniła znaczne wysiłki, by wyjść naprzeciw obawom konsumentów, między innymi zmieniając menu i redukując zawartość soli w swoich potrawach o 40 procent. Kawa serwowana w McDonald?s ma certyfikat organizacji Rainforest Alliance, a sieć była jedną z pierwszych, która dekadę temu przerzuciła się na jaja produkowane w naturalnych warunkach.
Paluszki drobiowe Chicken McNuggets są obecnie robione wyłącznie z mięsa z piersi kurczaka.

Giles Gibbons, dyrektor zarządzający w firmie konsultingowej Good Business, powiedział: - Ten sondaż pokazuje jedynie, do jakiego stopnia są oni czarnymi charakterami kultury popularnej. Podejmowane przez nich wysiłki nie przebijają się do konsumentów. To sugeruje, że czeka ich długa droga, zanim pokonają przeszkody związane z ich tradycją, marką i sektorem.

Widać to między innymi po bardziej przychylnych opiniach wobec sieci kawiarni, które nie przestają się rozwijać w Wielkiej Brytanii.

Dwie trzecie ankietowanych uważa, że sieciowe kawiarnie, takie jak Starbucks, nie robią dosyć, by rozwiązywać kwestie społeczne oraz ekologiczne. I tak jednak są one postrzegane w lepszym świetle niż sieciowe bary z hamburgerami. Sieć Whitebread Costa jest uważana za bardziej popularną niż Starbucks i Wild Bean Coffe, markę utworzoną przez BP na swoich stacjach benzynowych.

Rzecznik McDonald?s powiedział, że grupa jest świadoma tego, że minie wiele czasu, zanim wizerunek firmy, która w tym roku osiąga 4,6-procentowy, największy od początku dekady wzrost sprzedaży, ulegnie zmianie w oczach konsumentów. Jak powiedział: - Mogliśmy lepiej informować ludzi w przeszłości. Mamy długą drogę do przebycia, ale wierzymy, że osiągamy postęp.

Tłum. TK

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się