Menu Region

Lekcje myślenia dla gimnazjalistów

Lekcje myślenia dla gimnazjalistów

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Katarzyna Sklepik

Prześlij Drukuj
Każdy poznański gimnazjalista od września będzie chodzić raz w tygodniu na dodatkowe zajęcia łączące matematykę, fizykę i chemię.
Miasto wyłoży na nie ponad milion złotych. Zatrudni 29 dodatkowych nauczycieli. W ten sposób urzędnicy chcą poprawić fatalne do tej pory wyniki z matematyczno-przyrodniczej części państwowego egzaminu na koniec gimnazjum. Przeciętny uczeń uzyskał zaledwie 27 punktów na 50 możliwych.

Władze Poznania pragną też lepiej przygotować uczniów do obowiązkowej od 2010 roku matury z matematyki. Nauczyciele obawiają się maturalnego pogromu, bo ostatnia obowiązkowa dla wszystkich matura z liczenia odbyła się w 1983 r.


- Dodatkowe interdyscyplinarne zajęcia nie będą jeszcze jedną zwykłą lekcją. Chcemy uczyć młodzież logicznego rozumowania, wykorzystywania wiedzy teoretycznej w praktyce - tłumaczy Piotr Mróz, wicedyrektor wydziału oświaty w poznańskim urzędzie miasta.

Dyrektorzy gimnazjów już dostali wakacyjne zadanie: muszą znaleźć dobrego nauczyciela (najlepiej mianowanego), który przygotuje indywidualny program zajęć.

W Gimnazjum nr 3 przygotowania ruszyły pełną parą. - Te zajęcia są bardzo potrzebne, czasami z tak zwanych godzin dyrektorskich dokładaliśmy zajęć, by uczniowie mogli lepiej przygotować się do egzaminów. Teraz już nie będziemy musieli kombinować - mówi dyrektor Zbigniew Burkietowicz .
Wyniki egzaminów potwierdzają, że co roku uczniowie mają największy problem z zastosowaniem szczegółowej wiedzy w praktycznych zadaniach. Zawodzi też sprawność rachunkowa.
1 »

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się