Menu Region

Zanim kupisz dzwonek, przeczytaj regulamin

Zanim kupisz dzwonek, przeczytaj regulamin

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Tomasz Dąbrowski

Prześlij Drukuj
Ponad 80 proc. serwisów internetowych oferujących usługi telefonii komórkowej, m.in. dzwonki i obrazki na wyświetlacz, naciąga klientów - wynika z najnowszego, specjalnego raportu Komisji Europejskiej.
Firmy nie informują rzetelnie klientów ani o cenach oferowanych przez siebie usług, ani nie wyjaśniają, na czym mają one polegać. Do komisarza ds. konsumentów przy Komisji Europejskiej trafiają setki skarg od klientów, którzy nieświadomie (kupując np. grę przez internet) zawarli stałą umowę.

W efekcie dostawca usługi co miesiąc wystawia im rachunek nawet na kilkadziesiąt euro.

- Klienci nie mają pojęcia, jak z tych usług zrezygnować - mówi Jarosław Stelarz z zarządu Emisji, jednego z dostawców usług dodatkowych.

Firmy sprzedające dzwonki i gry przez internet z roku na rok zwiększają swoje przychody. Komisja Europejska szacuje, że w 2007 r. wartość samych zakupionych dzwonków wyniosła 691 mln euro i była o 30 proc. większa niż rok wcześniej.

W Polsce wydatki klientów na usługi dodatkowe ściągane za pomocą SMS-ów, MMS-ów i WAP szacuje się na ok. 700 mln zł. Można je kupić m.in. na stronach internetowych firm Emisja, MNI Telecom i Telecom Media.

- Zanim klient dokona transakcji, musi bardzo dokładnie przeczytać regulamin - radzi Tomasz Rudnicki, dyrektor firmy Mobilking. - W naszych ofertach nikt nie znajdzie żadnych gwiazdek ani małego druku, ale nieuczciwe firmy często właśnie tak podają najważniejsze informacje.

W Polsce KE skontrolowała 11 dostawców i zapowiedziała kolejne osiem inspekcji.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się