Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wschód Polski zaprosi biznes

DUN
Nasz region ma nie tylko rolniczy charakter.
Nasz region ma nie tylko rolniczy charakter. Fot. Materiały prasowe
Kampania reklamowa ze spotami w zagranicznych telewizjach, portal internetowy, udział w targach, wizyty zagranicznych dziennikarzy - takie działania już wkrótce mają promować Lubelszczyznę i cztery województwa Polski Wschodniej jako miejsca przyjazne inwestorom. Pieniądze na akcję reklamową - 86 mln zł - popłyną z Unii Europejskiej. W ubiegłym tygodniu została pod- pisana umowa w tej sprawie.

Lubelszczyźnie promocja na pewno się przyda. W ubiegłorocznym rankingu atrakcyjności inwestycyjnej Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową znaleźliśmy się na 15. miejscu. Gorzej wypadło tylko Podlasie. Zagraniczne przedsiębiorstwa zniechęca do nas brak rozwiniętej sieci transportowej, np. lotniska i szybkiego kolejowego połączenia z Warszawą. Czy reklama jest w stanie to zmienić?

Realizująca projekt Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podkreśla, że chodzi nie tylko o infrastrukturę - ważna jest też zmiana sposobu postrzegania Polski Wschodniej. - Kampania i szereg innych działań mają pokazać, że ten obszar jest wiarygodnym partnerem biznesowym oraz że jest atrakcyjny inwestycyjnie - tłumaczy Krystyna Olesińska z PAIiIZ.

- Atutami Lubelszczyzny jest zaplecze kadrowe - ośrodki akademickie mogą dostarczać wykształconych pracowników dla firm inwestujących w nowoczesne technologie. Ze względu na rolniczy charakter, region jest też dobrym miejscem dla przemysłu przetwórczego. Ale na pewno potrzebne są działania, które uświadomią to przedsiębiorcom - uważa Marek Wagner, prezes lubelskiej Regionalnej Izby Gospodarczej.

Program promocji gospodarczej Polski Wschodniej będzie realizowany jednocześnie dla wszystkich pięciu województw. - Jednak każde z nich będzie mogło też podkreślić swoje odrębne zalety. Lubelszczyzna np. możliwości rozwoju energii odnawialnej - tłumaczy Piotr Janczarek, z-ca dyr. Departamentu Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego.

Strategia pierwszej kampanii reklamowej ma być gotowa na przełomie września i października. Program będzie realizowany do połowy 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski