SPORT

    W Silverstone Kubica walczy o swą przyszłość w Formule 1

    W Silverstone Kubica walczy o swą przyszłość w Formule 1

    Oskar Berezowski

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Moim zdaniem wyścigi na torach Silverstone i Hockenheim będą punktami zwrotnymi tego sezonu - zapowiada Robert Kubica na tydzień przed Grand Prix Anglii.
    Polski kierowca nie kryje irytacji na swój zespół, bo dobrze wie, że najbliższe starty mogą być kluczowe także dla jego przyszłości w F1.

    BMW Sauber zastanawia się nad składem na przyszły sezon. Mario Theissen mówi o tym, że chciałby zatrzymać Polaka, ale jest dosyć powściągliwy w komplementowaniu go.

    Plotki o ewentualnym przejściu Kubicy do Ferrari to także nie jest przypadek. Zdaniem specjalistów to sprytna gra menedżerów, którzy poprzez media chcą wywrzeć presję w negocjacjach. A te, przynajmniej w przypadku Kubicy, mogą okazać się rewolucyjne. Polak zarabia teraz skromnie jak na kierowcę F1. Zdaniem niemieckiego "Die Welt" od BMW Sauber dostaje 3 mln dol.

    A ile dostają jego koledzy ze szczytu klasyfikacji generalnej? Pierwszy jest Brazylijczyk Felipe Massa, któremu Ferrari płaci 15 mln za sezon. Drugi - Kubica, trzeci Fin Kimi Raikkonen z 30 mln od włoskiego zespołu. Im niżej, tym stawki wcale nie maleją. Czwarty Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) bogaci się rocznie o 25 mln, piąty jest kolega z zespołu Kubicy Nick Heidfeld - zarabia 10 mln dol.

    Menedżer Roberta Daniele Morelli ma więc argumenty, by wynegocjować dla Polaka dużo lepsze warunki. Może mu być jednak trudniej, jeśli bolid będzie tak słaby jak na Magny-Cours.

    - Nasze tempo jest dalekie od moich oczekiwań. Jeśli mamy nadal rywalizować z najlepszymi, to potrzebujemy kilku usprawnień w bolidzie - tłumaczy Kubica serwisowi Autosport.

    Kierowca BMW Sauber jest także zaniepokojony zmianami w przepisach. Kolejna ma rozwiązać problem bezpieczeństwa samochodu, który pojawia się na torze. Teraz kierowcy nie mogą w tym czasie zjeżdżać do pit stopu. Tankowanie jest karane, nawet gdy bolidy nie mają już paliwa (tak było w Hiszpanii w przypadku Heidfelda). Nowym rozwiązaniem ma być guzik na kierownicy, który można wcisnąć i zasygnalizować chęć zjazdu w ciągu pięciu sekund od pojawienia się auta bezpieczeństwa na torze. Jednak i to, zdaniem Kubicy, nie jest rozwiązaniem optymalnym.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Sport z kraju i ze świata

    Zobacz więcej na Sportowy24.pl

    Tabela Ekstraklasy

    Lp. Drużyna M. Pkt. Z. R. P. Bramki
    Awans do grupy mistrzowskiej
    Miejsce w grupie spadkowej
    Ruch Chorzów został ukarany odjęciem czterech punktów za zaległości finansowe
    1 Jagiellonia Białystok Live 26 49 15 4 7 50-28
    2 Legia Warszawa Live 26 48 14 6 6 52-28
    3 Lech Poznań Live 26 48 14 6 6 43-20
    4 Lechia Gdańsk Live 26 46 14 4 8 41-32
    5 Zagłębie Lubin Live 26 38 10 8 8 33-29
    6 Wisła Kraków Live 26 37 11 4 11 40-41
    7 Bruk-Bet Termalica Nieciecza Live 26 36 10 6 10 27-34
    8 Korona Kielce Live 26 35 11 2 13 38-51
    9 Pogoń Szczecin Live 26 33 7 12 7 37-35
    10 Wisła Płock Live 26 32 8 8 10 34-37
    11 Arka Gdynia Live 26 30 8 6 12 32-38
    12 Ruch Chorzów Live 26 29 10 3 13 36-40
    13 Śląsk Wrocław Live 26 29 7 8 11 28-41
    14 Piast Gliwice Live 26 28 7 7 12 30-46
    15 Cracovia Live 26 27 5 12 9 35-37
    16 Górnik Łęczna Live 26 23 5 8 13 25-44