Rozpoczęła się 7. ogólnopolska Kampania Ładnego Pisania

    Rozpoczęła się 7. ogólnopolska Kampania Ładnego Pisania

    IAR

    Aktualności

    Aktualizacja:

    Aktualności

    Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanikania sztuki odręcznego pisania, szczególnie wśród młodzieży szkolnej. Dlatego jednym z elementów akcji jest konkurs ładnego pisania, skierowany do gimnazjalistów i uczniów szkół podstawowych.
    Organizator kampanii Paweł Kiciński mówi, że w ciągu 7 lat udało się przekonać do pisania odręcznego bardzo wielu młodych ludzi. W konkursie wzięło udział w sumie 20 tysięcy uczniów, zaś dziesiątki tysięcy w trakcie każdej kampanii odwiedzają serwis www.ladnepisanie.pl. Paweł Kiciński przekonuje, że ta społeczna inicjatywa pobudza wyobraźnię i kreatywność młodych ludzi.

    Prace uczniów będą oceniane pod kątem estetyki i oryginalności pisma.
    Jurorzy chcą wyłonić indywidualności, które z łatwością przelewają na papier myśli, przeżycia i odczucia. W ramach kampanii ładnego pisania zainaugurowano także Klub Przyjaciół Piór, który zrzesza miłośników odręcznego pisania.

    Honorowym przewodniczącym klubu został Jacek Santorski, znany psycholog biznesu. Jacek Santorski powiedział, że na wszelkiego rodzaju pismach nic nie zastąpi ostatniego zdania oraz podpisu, napisanych odręcznie. Dlatego psycholog biznesu radzi, by rozwijać tę umiejętność. Patronat nad akcją objęli między innymi minister edukacji narodowej Katarzyna Hall, Rada Języka Polskiego oraz prezydium Polskiej Akademii Nauk.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Nie przegap

      Wideo