Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolej do remontu

Magdalena Kozioł
Tak ma wyglądać wiadukt kolejowy nad ulicą Grabiszyńską po przebudowie
Tak ma wyglądać wiadukt kolejowy nad ulicą Grabiszyńską po przebudowie wizualizacja: PKP
Wiadukty, tory i stacje kolejowe zmienią wizerunek, bo PKP szykują we Wrocławiu wielkie remonty.

Najpóźniej za dwa lata obok cmentarza na Osobowicach powstanie nowy przystanek kolejowy, a perony na stacjach Wrocław-Mikołajów i Wrocław-Popowice zostaną przebudowane.

Prace nie obejmą samych budynków dworców, ale ich otoczenie.

W lipcu zostanie ogłoszony przetarg. Inwestycja będzie realizowana w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Poznania.
Prace nie obejmą samych budynków dworców, ale ich otoczenie.

- Perony na Mikołajowie i Popowicach będą po remoncie przypominały te na odnowionych stacjach na Żernikach i Nowym Dworze - zapowiada Mirosław Siemieniec ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe we Wrocławiu. - Perony zostaną wyłożone kostką, pojawi się nowe oświetlenie, krzesełka, specjalne podjazdy dla niepełnosprawnych podróżnych oraz wiaty.

Ale swój wygląd zmienią nie tylko perony. PKP PLK pociągnie nowe tory i nową sieć trakcyjną. To pozwoli zwiększyć maksymalną prędkość pociągów do 160 km/h. Nie będą jej jednak rozwijać w samym Wrocławiu, ale poza miastem.

Wielkim udogodnieniem dla mieszkańców miasta, zwłaszcza tych odwiedzających groby bliskich, ma być jednak budowa nowego przystanku Osobowice-Cmentarz. Powstanie on 500 metrów za kolejowym mostem nad Odrą. Dwa perony połączy podziemne przejście, a z nowego dworca bez problemów będzie można dostać się do ul. Osobowickiej. Na stacji będą się zatrzymywać pociągi jadące w stronę Żmigrodu i Poznania.
Remonty stacji nie są jedynymi inwestycjami, jakie kolejarze szykują we Wrocławiu. W planach jest przebudowa wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. Zostanie poważnie wzmocniony i zyska świeży, elegancki wygląd.

Mirosław Siemieniec z PKP PLK: Wszystkie prace zamierzamy zakończyć do 2012 roku.

- Wszystkie prace zamierzamy zakończyć do 2012 roku - zapewnia Mirosław Siemieniec z PKP PLK.
Na pewno pół roku będzie jeszcze trwała modernizacja innego ważnego dla komunikacji kolejowej w mieście odcinka. Chodzi o sześćset metrów nasypu nad ulicą Bogusławskiego. Jeżdżą po nim pociągi, które kierują się do Warszawy, Poznania, Jeleniej Góry, Zielonej Góry i Legnicy. Problem w tym, że wagony nie mogły tu rozwinąć prędkości większej niż 20 km/h. Było to spowodowane fatalnym stanem torów.

Jak zapewnia PKP, kiedy remont wreszcie się skończy, pociągi pojadą tędy trzy razy szybciej. Ale to nie będzie jedyna rewolucja.
Wzdłuż Bogusławskiego zostanie odnowiona ceglana elewacja. To całe zadanie będzie kosztowało 30 mln zł.

PKP zamierza wyremontować też wiadukty przy Stysia, Zaporoskiej, Zielińskiego i pl. Rozjezdnym i na Powstańców Śląskich. Firmę, która odtworzy ten historyczny obiekt, poznamy jeszcze w maju.
Tak szeroko zakrojone remonty to kosztowne inwestycje. PKP PLK na modernizację torów, remonty przystanków kolejowych i wiaduktów na trasie od Wrocławia do granicy z województwem wielkopolskim wydadzą aż półtora miliarda złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska