Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wkrótce zostanie otwarty podłódzki odcinek trasy S8 [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
Infografika Tomasz Frączek
Drogą ekspresową S8 pojedziemy z Łodzi do Wrocławia dopiero na przełomie 2014 i 2015 roku. Ale już na początku przyszłego roku udostępniony kierowcom zostanie odcinek od węzła Rzgów przez węzeł Róża do Dobronia.

Niedawno zakończyła się budowa węzła Łódź Południe, który połączy S8 z autostradą A1 Stryków - Tuszyn. Węzeł zbudowała Skanska. Do końca roku zakończą się prace na odcinku od węzła Łódź Południe do węzła Róża. 19-kilometrowy odcinek buduje Budimex. Cała S8 będzie miała nawierzchnię betonową.

- Nawierzchnia betonowa jest droższa w wykonaniu, ale tańsza w użytkowaniu niż asfalt - mówi Roman Tomczyk, kierownik budowy. - Drogi asfaltowe wytrzymują bez remontu 20 lat, a betonowe 40 lat.

Budowa odcinka Łódź Południe - Róża kosztowała 690 mln zł. Najwięcej kosztował beton, ale dużo pochłonęły też ekrany akustyczne. Ustawiono ich aż 15 km. Koszt samych ekranów to 25 mln zł.

- Trasa S8 prawie niczym się nie różni od autostrady - mówi Szymon Ziółkiewicz, kierownik robót drogowych. - Różnica polega na tym, że na autostradzie są szersze łuki, droga jest dostosowana do większej prędkości, a węzły są co 15 km, zaś na drodze ekspresowej mogą być bliżej siebie. A co najważniejsze, drogi ekspresowe nie są płatne.

Największe opóźnienia przy budowie S8 są na odcinku Sieradz Południe - Łask.

- S8 pojedziemy na przełomie 2014-15 r. - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Odległość 220 km z Łodzi do Wrocławia pokonamy w 2 godziny, a nie w 4 godziny, jak obecnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki