Tramwaj wykoleił się na pl. Strzegomskim. Ludzie czekają na mrozie

Malwina Gadawa
Tramwaj wykoleił się na placu Strzegomskim
Tramwaj wykoleił się na placu Strzegomskim
Jadący w kierunku centrum tramwaj linii 10 wykoleił się na pl. Strzegomskim. Do zdarzenia doszło ok. godz. 7.30. Aż do godz. 11.30 przez plac Strzegomski nie jeździły tramwaje. Uruchomiono autobusy zastępcze, do których jednak nie mogli dostać się wszyscy chętni. Pasażerowie marzli na przystankach.

Aktualizacja godz. 11.30. Tramwaje wróciły na swoje trasy. Większość linii kursuje jednak z ogromnymi opóźnieniami.

Przez 4 godziny tramwaje kursowały tylko z Wrocławskiego Parku Przemysłowego i Dolmedu do Leśnicy, Kozanowa i Pilczyc. A te jadące z centrum dojeżdżały do placu Jana Pawła II. Między placem Jana Pawła II a Dolmedem kursowały trzy autobusy zastępcze.
Pasażerowie na mrozie czekali na komunikację zastępczą. Jak informuje nas Czytelniczka jej podróż ze Stabłowic do centrum Wrocławia zajmowała aż 2,5 godziny

Zobacz też: Nie przyjechał tramwaj. Czy można wziąć taksówkę na koszt MPK?

Pasażerowie narzekali, że do małych autobusów zastępczych nie mieścili się wszyscy chętni.

- Miasto nie jest przygotowane na wykolejenie tramwaju. Ludzie w mrozie muszą stać i czekać aż cokolwiek podjedzie i też nie wsiądą, bo się wszyscy nie zmieszczą. Jak zadzwoniłam na taksówkę to usłyszałam, że jestem osiemnasta w kolejce - mówiła nasza Czytelniczka Paulina.

Tomasz Śpiewak z MPK informuje, że przyczyną wykolejenia tramwaju była awaria torowiska - uszkodzony był fragment szyny, przez co jeden z wagonów wypadł z nich i wjechał na chodnik na przystanku.

Śpiewak przyznaje także, że na początku uruchomiono jeden autobus zastępczy, ponieważ MPK nie miało więcej dostępnych pojazdów. - Są godziny szczytu, nie mamy więcej dostępnego taboru – powiedział Tomasz Śpiewak.

O godz 8.35 udało się jednak zorganizować drugi autobus zastępczy, który kursował na odcinku pl. Jana Pawła II - Dolmed.

Tramwaje we Wrocławiu wykolejają się coraz częściej. Według oficjalnych danych, w 2015 roku tramwaje wykoleiły się 72 razy, podobnie w 2016. W 2017 roku u tramwaje wykoleiły się 84 razy. Sytuacja pogorszyła się z powodu pieniędzy. Od 2015 roku nakłady na remonty torowisk maleją. W 2015 roku zaplanowano w budżecie Wrocławia 9,7 mln zł. W 2016 r. było to 4,6 mln zł, a w 2017 roku - tylko 3,3 mln zł.

Według danych wrocławskiego magistratu ponad 44 tys. metrów szyn jest w przeciętnym stanie, ponad 11 tysięcy - w złym, a ponad w 2 tysiące - w bardzo złym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tramwaj wykoleił się na pl. Strzegomskim. Ludzie czekają na mrozie - Gazeta Wrocławska

Komentarze 344

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
MPK się tłumaczy, że miało 1 autobus, ale jak by się tak zastanowić o ile stan dostępnych Kierujących był by to czy nie mogli by zrobić przed-premierę i podjechać nowy Mercami, które czekały na zmianę systemu zakupu biletów ? Przecież to nowe eleganckie, sprawne i przygotowane do trasy wozy. Czy również nie można było lekko zmodyfikować trasy 132/142 przez ul. Stacyjną, wówczas przystanek przy stacji Wrocław-Mikołajów był by obsłużony dodatkowo. A prawda jest taka, że do wytępienia autobusów liniowych (E,103,122,403) ul. Legnickiej przysłużył się tramwaj, który niestety ma wady. Za czasów E też się zdarzały wykolejenia, jednak była alternatywa...
...
...
a
ag9
jak założyli spółeczkę do budowy stadionu to natychmiast terenowe auta kupili
B
Brat Roman
Nie ma smogu gdyż mamy małą wilgotność powietrza i dym wraz z ogrzanym powietrzem szybko leci w górę. Gdy jest duża wilgotność powietrze wydobywające się z komina szybko oddaje ciepło i wraz z dymem snuje się przy ziemi, dlatego wtedy powstaje smog.
M
Miodek
Jedna uwaga, bo widzę, że wiele osób nie jest zorientowanych w temacie. Zorganizowanie na już autobusów zastępczych, które też muszą wyłączyć się z ruchu nie jest takim hop siup. Szczególnie w czasie szczytu. Nie można mieć w rezerwie armii ludzi i pojazdów, bo raz na rok będzie takie duże wykolejenie. Zwyczajnie zorganizowanie tego musi chwilę potrwać. Wystarczy się chwilę nad tym zastanowić i myślę, że wszyscy to zrozumieją, to jest dość zrozumiałe, że nie trzyma się aż tak dużej rezerwy.
a
aha
hmm dupkiewicz juz nie kandyduje
J
Janek
Pomijając sprawę wczorajszego paraliżu komunikacyjnego po awarii torowiska, które nawiasem mówiąc został przywrócone do eksploatacji (nie mylić z naprawione) w sposób urągający wszelkim normom i zasadom, mam jeszcze jedno spostrzeżenie, pokazujące sposób działania MPK i stosunek do pasażerów.

Dzisiejszy poranek, mróz około 12 st., na krańcówce przy stadionie (Królewiecka) czeka kilkadziesiąt osób na tramwaj, który ma odjazd o 6.46. Motorniczy czeka z podjechaniem na przystanek do ostatniej chwili, po czym odjeżdża o 6.45. Ci co przyszli wcześniej - się wymarzli, ci co przyszli na czas - musieli poczekać następne 12 minut. Nic tylko bić brawa i porzucać samochody po rowach, żeby podróżować tak wspaniałą komunikacją.
j
jk1
We Wrocławiu jest wystarczająco dużo taxi więc wystarczy dodzwonić się do właściwej jednak miasto nigdy nie zwróci ci za podróż bo ich nie stać mają sztywny budżet a autobusy za tramwaj to przywilej zwlaszcza od 8 marca 2018roku kiedy mają zezlomować autobusy dotychczas sprawne technicznie ale nie spelniające wymagań unii europejskiej co do ilosci gazu wydalanego z rur wydechowych i chloru w klimatyzacji dlatego wybierajcie transport busowy i autokarowy
b
bllx
nie pocisz sie po paru dniach jezdzenia do pracy na rowerze. W wiekszosci porzadnych firm jest prysznic takze.
Ponad 7 lat dojezdzam na rowerze, pociagiem bo mam korki na autostradzie i szybciej pociagiem i rowerem i troche ruchu wiecej - mniej chorob i przeziebien i mniej kg i mozliwosc zbicia stresu poprzez szybkie pedalowanie ! Polecam
z
zwyrol
Czyli w kolejnego misia na miarę możliwości. I to nie jest ich ostatnie słowo.
z
zwyrol
Gdyby każdy miał możliwość go opluć za wszystko co spartolił, utonąłby w tej ślinie, co chciałbym zobaczyć :D
z
zwyrol
Normalni ludzie nie odczuwają wątpliwej przyjemności z marznięcia na mrozie przez całą drogę do pracy i wybierają ogrzewany środek transportu, niezależnie od tego, czy jest to samochód indywidualny, czy komunikacja zbiorowa (w której przynajmniej teoretycznie to ogrzewanie jest). Poza tym ci ludzie, którzy marzli na przystanku, chcieli jechać tramwajem, który podobno też jest ekologiczny. Nikt ci nie zabrania marznąć na rowerze, ale nie możesz oczekiwać, że wszyscy pozostali będą mieli ochotę marznąć razem z tobą.
S
Stefek
także swoje mądrości zostaw dla kumpli spod sklepu.
w
won
J Michalak własnoręcznie prostuje tory przed wyborami, to on buduje nam obwodnicę i z ramienia Sejmiku Dolnośląskiego i Rady MPK dla o komunikację w mieście, głosujcie na niego!
J
Janusz
Smogu nie ma dzięki ograniczeniu ruchu samochodowego w centrum.
Wróć na i.pl Portal i.pl