Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

63 nowe Solarisy zasilą tabor autobusowy łódzkiego MPK. A co z tramwajami - pytają pasażerowie

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Solarisy jeżdżą po Łodzi od 16 lat, także w wersji elektrycznej. Cieszą się dobrą opinią i są lubiane przez pasażerów.
Solarisy jeżdżą po Łodzi od 16 lat, także w wersji elektrycznej. Cieszą się dobrą opinią i są lubiane przez pasażerów. Jacek Zemła
Kolejne nowe autobusy dołączą w przyszłym roku do taboru MPK-Łódź. Będą to zarówno przegubowce jak i autobusy krótkie. Zastąpią najbardziej wysłużone wozy. Przewoźnik planuje wycofanie z eksploatacji głównie najstarszych Solarisów z 2008 roku.

Na początku przyszłego roku na łódzkie ulice wyjedzie ponad 60 nowych Solarisów - 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich (12-metrowych). Spotkamy je na wszystkich liniach, bo nowe pojazdy zostaną rozdzielone między obydwie zajezdnie - na Limanowskiego i na Nowych Sadach. Jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK – Łódź. Prowadzone będą na nim kursy jazdy dla kandydatów na przyszłych kierowców.

Zaważyła nie tylko cena

Przetarg na 10-letni wynajem autobusów wygrała firma Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania w konsorcjum z bankiem Millenium, która za tę usługę zażyczyła sobie 263,6 mln zł. To była najkorzystniejsza oferta. Podczas wyboru oferenta brano pod uwagę nie tylko cenę. Dodatkowo punktowany był m.in. moduł hybrydowy, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz zużycie paliwa. Najwięcej punktów zdobyła oferta firmy Solaris Bus & Coach.

Nowe autobusy, a kiedy tramwaje?

To kolejna w ostatnich latach inwestycja w tabor autobusowy, którego średni wiek wynosi obecnie w naszym mieście około 7 lat. Wciąż natomiast brak znaczących dostaw tramwajów, które w Łodzi są najstarsze w Polsce i liczą sobie średnio 30 lat. Miasto zapowiada jednak, że w najbliższych latach się to zmieni, bo do Łodzi ma dotrzeć kolejna transza nowoczesnych wagonów. W roku 2023 miasto wzbogaciło się o 30 fabrycznie nowych Moderusów Gamma. Brakuje jednak wagonów mniejszych, na mniej obciążone linie, które nadal są obsługiwane 40-letnimi Konstalami bez klimatyzacji, z wysoką podłogą i stopniami trudnymi do pokonania przez osoby starsze czy niepełnosprawne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany