13. i 14. emerytura oraz „800 plus” do likwidacji? Krzysztof Gawkowski: Lewica się na to nie zgodzi

OPRAC.:
Lidia Lemaniak
Lidia Lemaniak
Nie zgodzimy się na likwidację 13. i 14. emerytury, ani na podnoszenie wieku emerytalnego czy likwidację świadczenia „800 plus” – oświadczył wiceprzewodniczący Nowej Lewicy Krzysztof Gawkowski.
Nie zgodzimy się na likwidację 13. i 14. emerytury, ani na podnoszenie wieku emerytalnego czy likwidację świadczenia „800 plus” – oświadczył wiceprzewodniczący Nowej Lewicy Krzysztof Gawkowski. flickr.com
– Nie zgodzimy się na likwidację 13. i 14. emerytury, ani na podnoszenie wieku emerytalnego czy likwidację świadczenia „800 plus” – oświadczył wiceprzewodniczący Nowej Lewicy, szef klubu poselskiego Lewicy Krzysztof Gawkowski.

Szef klubu Lewicy powiedział w TVP1, że po niedzielnych wyborach nie było jeszcze żadnych rozmów z Koalicją Obywatelską i Trzecią Drogą.

– Lewica we wtorek zaczęła robić kwerendę ustaw, z którą pójdziemy na pierwsze spotkanie, robimy kwerendę postulatów, które chcemy w pierwszym aspekcie wnieść, to są polityczne i mocne postulaty, jak: mieszkanie na wynajem, jak polityka społeczna, jak uzyskanie pieniędzy z KPO, jak reforma wymiaru sprawiedliwości, (...) jak polityka edukacyjna, formaty dotyczące spraw prawno-człowieczych, czyli np. zmiana definicji gwałtu. To wszystko wniesiemy na agendę i powiemy: „jesteśmy, dzień dobry, chcemy powalczyć o te sprawy” – powiedział.

Krzysztof Gawkowski był też pytany, jak Lewica chce zrealizować swoje postulaty m.in. liberalizacji prawa aborcyjnego, skoro PSL nie zgadza się na wpisanie spraw światopoglądowych do umowy koalicyjnej. Polityk Lewicy powiedział, że są różnice między formacjami i negocjacje dopiero nastąpią.

– Lewica nie chce przetrącać kręgosłupa (szefowi PSL) Władkowi Kosiniakowi-Kamyszowi ani innym politykom PSL. Ani, myślę, że u Władka nie ma perspektywy, żeby nam złamać kręgosłup. Wszyscy muszą z tej koalicji wyjść zadowoleni, więc na pewno się dogadamy – zapewnił.

We wtorek Władysław Kosiniak-Kamysz był pytany, czy po objęciu władzy nowy rząd zlikwiduje 13. i 14. emeryturę. – Wprowadzimy emeryturę bez podatku – zadeklarował. Dlatego, że – jak przekonywał – „ona jest lepsza niż 13. i 14. emerytura i oddaje też bardziej wkład w system emerytalny, docenia aktywność zawodową”.

Krzysztof Gawkowski, pytany, czy Lewica zgodzi się na likwidację 13. i 14. emerytury odparł, że nie. – Nie zgodzimy się na likwidację (...). Lewica jest przeciwko odbieraniu wszelkich zdobyczy społecznych, które dzisiaj pracują w Polsce. Mówiliśmy to w kampanii, mówiliśmy to i PSL-owi, i Platformie przed, tzn. jak podpisywaliśmy pakt senacki, jak były zespoły programowe, to Lewica zawsze mówiła uczciwie: ani podnoszenia wieku emerytalnego, ani likwidacji 800 plus – zapewnił.

Podkreślał, że do expose nowego premiera mamy jeszcze kilka tygodni i na 100 proc. będzie gotowy do położenia na stole pakiet rządzenia.

mm

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 109

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ryzy
19 października, 3:39, Turbodymomen:

Donald przywiezie kupę kasy od kumpli z Uni to wystarczy dla wszystkich

Czarodziej

Jeszcze się będziecie modlić do PiSu, żeby wróciły te czasy

Ludzie nie bądżcie naiwni to kasę to trzeba będzie spłacić i to z odsetkami

D
Donald
14 listopada, 13:32, gggt:

I bardzo dobrze.W szczególności dla tych co ochoczo brali bonusy od PiSu ale głosowali na opozycję.Wybaczam tym od LGBT bo to sa choprzy ludzie

Popiram

D
Donald
Ludzie poprzednio kłamca tusk mówił jak wygrali wybory że nie poniesie watu wieku emerytalnego nie zabierze pieniędzy OFE nie pojedzie do Brukseli na stołek że bezrobocie z redukuje do minimum i wiele innych obietnic miał zrealizować nie zrobił nic chyba tylko to że przez tych pooparanców peoskich. kłamców i łapówkarzy Polacy zmuszeni były wyjeżdżać za granicę za chlebem bo u nas w tym dobrobycie peoskim pracy nie było a jak była to za nędzne grosze
g
gggt
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

18 października, 22:36, iks:

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

18 października, 23:35, iks:

A na dodatek, państwo interesuje się co się dzieje z dziećmi. Tam nie ma "wara of moich dzieci ". Bo jak "wara od moich dzieci" to państwo "lewackie" mówi " wara od pieniążków ". Taka "dziwna", "nie pisia " konsekwencja

19 października, 0:14, stary Polak:

oczywiście -wyobrażam sobie sytuację kiedy pełny koszt utrzymania dziecka biora na siebie wyłącznie jego rodzice.. tak jak było zresztą przed rządami PiS.

Ale ... ale pod warunkiem że będziemy konsekwentni do końca. Do bólu. Niech emerytura jest wypłacana emerytowi WYŁĄCZNIE z podatków jego dzieci.

To chyba sprawiedliwa transakcja? Choć smierć głodowa bezdzietnego emeryta będzie nieprzyjemnym widokiem.

19 października, 0:48, Iks:

Nie, to nie jest konsekwencja. Emeryci płacą całe życie ubezpieczenie na swoją emeryturę (ZUS jest nawet obowiązkowy) i emerytura im się należy (oczywiście taka jaka wynika ze zgromadzonych składek i prognozowanego czasu życia, a nie pisiego przekupstwa w postaci 13-tki, 14-tki)

19 października, 4:22, Stan:

Emeryci z ZUS owszem płacą całe życie, ale już emeryci z KRUS płacą tylko na 10 % swojej emerytury resztę dopłaca państwo. Tu masz racje, tyle wpłaciłes składek taka masz emeryture a nie specjalne przywileje i dodatki bo ktoś mało i krótko płacił składki a teraz żąda kokosow, musi być różnica tak jak wśród ludzi pracują[wulgaryzm]h, jedni zarabiają najniższą a inni trzy razy więcej i dlatego żyją lepiej. I pamiętaj że ponad 1 mln emerytów nie dostaje tzw 14 a ponad 1,5 mln nie otrzymuje jej w pełnej kwocie,taka nagroda że pracując myślałeś o emeryturze.

Czemu ja mam placić na wasze dieci ja swoje wychowałem beż żadnych dotacji

g
gggt
I bardzo dobrze.W szczególności dla tych co ochoczo brali bonusy od PiSu ale głosowali na opozycję.Wybaczam tym od LGBT bo to sa choprzy ludzie
E
Emeryt
Jeśli ktoś się brzydzi 13,14stką to niech przekaże potrzebujacym
S
Stan
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

18 października, 22:36, iks:

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

18 października, 23:35, iks:

A na dodatek, państwo interesuje się co się dzieje z dziećmi. Tam nie ma "wara of moich dzieci ". Bo jak "wara od moich dzieci" to państwo "lewackie" mówi " wara od pieniążków ". Taka "dziwna", "nie pisia " konsekwencja

19 października, 0:14, stary Polak:

oczywiście -wyobrażam sobie sytuację kiedy pełny koszt utrzymania dziecka biora na siebie wyłącznie jego rodzice.. tak jak było zresztą przed rządami PiS.

Ale ... ale pod warunkiem że będziemy konsekwentni do końca. Do bólu. Niech emerytura jest wypłacana emerytowi WYŁĄCZNIE z podatków jego dzieci.

To chyba sprawiedliwa transakcja? Choć smierć głodowa bezdzietnego emeryta będzie nieprzyjemnym widokiem.

19 października, 0:48, Iks:

Nie, to nie jest konsekwencja. Emeryci płacą całe życie ubezpieczenie na swoją emeryturę (ZUS jest nawet obowiązkowy) i emerytura im się należy (oczywiście taka jaka wynika ze zgromadzonych składek i prognozowanego czasu życia, a nie pisiego przekupstwa w postaci 13-tki, 14-tki)

Emeryci z ZUS owszem płacą całe życie, ale już emeryci z KRUS płacą tylko na 10 % swojej emerytury resztę dopłaca państwo. Tu masz racje, tyle wpłaciłes składek taka masz emeryture a nie specjalne przywileje i dodatki bo ktoś mało i krótko płacił składki a teraz żąda kokosow, musi być różnica tak jak wśród ludzi pracują[wulgaryzm]h, jedni zarabiają najniższą a inni trzy razy więcej i dlatego żyją lepiej. I pamiętaj że ponad 1 mln emerytów nie dostaje tzw 14 a ponad 1,5 mln nie otrzymuje jej w pełnej kwocie,taka nagroda że pracując myślałeś o emeryturze.

T
Turbodymomen
Donald przywiezie kupę kasy od kumpli z Uni to wystarczy dla wszystkich

Czarodziej

Jeszcze się będziecie modlić do PiSu, żeby wróciły te czasy
I
Iks
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

18 października, 22:36, iks:

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

18 października, 23:35, iks:

A na dodatek, państwo interesuje się co się dzieje z dziećmi. Tam nie ma "wara of moich dzieci ". Bo jak "wara od moich dzieci" to państwo "lewackie" mówi " wara od pieniążków ". Taka "dziwna", "nie pisia " konsekwencja

19 października, 0:14, stary Polak:

oczywiście -wyobrażam sobie sytuację kiedy pełny koszt utrzymania dziecka biora na siebie wyłącznie jego rodzice.. tak jak było zresztą przed rządami PiS.

Ale ... ale pod warunkiem że będziemy konsekwentni do końca. Do bólu. Niech emerytura jest wypłacana emerytowi WYŁĄCZNIE z podatków jego dzieci.

To chyba sprawiedliwa transakcja? Choć smierć głodowa bezdzietnego emeryta będzie nieprzyjemnym widokiem.

Nie, to nie jest konsekwencja. Emeryci płacą całe życie ubezpieczenie na swoją emeryturę (ZUS jest nawet obowiązkowy) i emerytura im się należy (oczywiście taka jaka wynika ze zgromadzonych składek i prognozowanego czasu życia, a nie pisiego przekupstwa w postaci 13-tki, 14-tki)

k
konger
Proszę, proszę jak zmiana! A jeszcze niedawno to było rozdawnictwo i patologia.
s
stary Polak
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

18 października, 22:36, iks:

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

18 października, 23:35, iks:

A na dodatek, państwo interesuje się co się dzieje z dziećmi. Tam nie ma "wara of moich dzieci ". Bo jak "wara od moich dzieci" to państwo "lewackie" mówi " wara od pieniążków ". Taka "dziwna", "nie pisia " konsekwencja

oczywiście -wyobrażam sobie sytuację kiedy pełny koszt utrzymania dziecka biora na siebie wyłącznie jego rodzice.. tak jak było zresztą przed rządami PiS.

Ale ... ale pod warunkiem że będziemy konsekwentni do końca. Do bólu. Niech emerytura jest wypłacana emerytowi WYŁĄCZNIE z podatków jego dzieci.

To chyba sprawiedliwa transakcja? Choć smierć głodowa bezdzietnego emeryta będzie nieprzyjemnym widokiem.

s
stary Polak
ciekawe za ile Kosiniak sprzeda Kamysza?
i
iks
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

18 października, 22:36, iks:

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

A na dodatek, państwo interesuje się co się dzieje z dziećmi. Tam nie ma "wara of moich dzieci ". Bo jak "wara od moich dzieci" to państwo "lewackie" mówi " wara od pieniążków ". Taka "dziwna", "nie pisia " konsekwencja

i
iks
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

18 października, 22:26, Iks:

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

Jest jeszcze inna konsekwencja pomocy państwa na dzieci na zachodzie. Prawo adopcji dla wszystkich, również par homoseksualnych. Bo skoro wszyscy płaca to też chcą mieć prawa. Taka "dziwna" konsekwencja.

I
Iks
18 października, 20:32, Nie pobieram 500:

Wy, którzy wiadra pomyj wylewacie na 500 .... a co, nie należą się Waszym dzieciom i wnukom te pieniądze? W czym są gorsze Nasze dzieci od francuskich?duńskich?niemieckich? Tamte dzieci mogą mieć, a Nasze nie? Kim Wy jesteście, że oceniacie, często niesprawiedliwie rodziców tych dzieci? Nie chcesz dla swojego dziecka 500 , powiedz Mu to prosto w oczy i oddaj te pieniądze na szczytne cele.

Po pierwsze, pieniądze nie rosną na drzewach. To wszystko jest na kredyt. Deficyt na przyszły rok to 165mld. Po drugie, jak się chce wprowadzać socjalizm, to trzeba mieć odwagę to wprost powiedzieć. Wyjść i jasno powiedzieć że budujemy państwo socjalistyczne. W Europie jest duża pomoc państwa, ale wg Pisu rządzi tam przecież "zgniłe lewactwo". A np. w USA, pisiego wzoru, jakoś nikt o żadnych "plusach" nie słyszał . Więc nawet socjalizm jest może dla ludzi, tylko dlaczego Pis się tak tego socjalizmu wstydzi?

Wróć na i.pl Portal i.pl